Учени с план как да потърсят живот на луната Европа
Източник: ЕПА/БГНЕС

З а много астрономи луната Европа на Юпитер е най-близката и реалистична възможност човечеството да намери друго космическо тяло, на което да има живот. Изучаването на Европа е част от плановете на не една и две космически мисии, но спътникът трудно ще даде тайните си. Затова учени от НАСА и университета "Джон Хопкинс" имат нов план, който публикуваха в журнала Nature Astronomy, цитиран от CNET.

Учени откриха още 12 луни около Юпитер

Къде извън Земята може да има живот

Смята се, че Европа има гигантски океан с течна вода, който е скрит под дебела 20 км. ледена шапка. Възможно е в океана условията да са подходящи за развитие на живот.

Астероидите в Слънчевата система имат един произход

Учени заснеха новородена планета за пръв път

Прокопаването на 20 км. на отдалечен космически обект обаче е почти немислима задача за човечеството в момента, а и в обозримото бъдеще. Затова учените имат алтернативен подход. Те предлагат на Европа да се изпрати модул, който да анализира повърхността на ледената обвивка и да търси организми, които са си проправили път в леда или поне индикации за наличието на такива.

За целта модулът ще трябва буквално да одраска леда, за да отстрани част от горния слой, който е изложен на космическата радиация. Според учените някои определени аминокиселини могат да се запазят от космическата радиация дори ако са покрити само с 1 см. до 3 см. лед.

Стивън Хокинг: До 100 години трябва да напуснем Земята

Учени очакват до 2040 г. сто човека да живеят на Луната

Учените уточняват, че аминокиселините не са сигурна индикация за наличие на живот, но са една от най-семплите органични молекули, които могат да насочат мисията. Според тях това може да е достатъчна информация за по-нататъшно търсене на живот на Европа, стига разбира се, да се намери правилното място, което да се провери за наличие на такива аминокиселини.

НАСА и SpaceX имат планове да изпратят свои апарати до спътника на Юпитер. Те ще са първите, които ще имат пряк досег с него и ще могат да анализират леда на повърхността. Преди това обаче ще има поне една мисия, която само ще прелети около луната, за да анализира повърхността ѝ.

Местата с най-много вода в Слънчевата система

Европа е четвъртият по големина естествен спътник на Юпитер, като е вторият, който е открит от Галилео Галилей и Симон Маркус около планетата през 1610 г. Тя има диаметър от около 3100 км. и обикаля около Юпитер за малко повече от 3,5 земни дни.

За още интересни новини последвайте страницата ни в Instagram