Кафето е полезно, но ако го пиете в определен момент
Източник: iStock/GettyImages

К афето намалява шансовете за инфаркт и инсулт – но само ако го пиете сутрин. Изследванията показват, че времето, в което се наслаждавате на еспресо или капучино е по-важно за вашето здраве от това колко чаши от горещата ароматна напитка пиете, пише „Дейли Мейл“ (Daily Mail).

Установено е, че пиенето на една до няколко чаши преди обяд намалява риска от заболявания на сърдечносъдовата и кръвоносната система с 31%

в сравнение с тези, които пият през целия ден. Пиенето на кафе е свързано с по-добро здраве на сърцето и е установено, че намалява риска от някои хронични заболявания като диабет тип 2.

В първото проучване за изследване на времето, през което се консумира, изследователите са използвали данни от повече от 40 000 възрастни в САЩ, участващи в проучвания, изследващи здравето, храненето и начина на живот в продължение на десетилетие.

Кои хора не трябва да пият кафе

Учените открили различни модели на пиене на кафе,

като 36% от хората му се наслаждавали преди обяд, 16% консумирали кафе през целия ден и половината от участниците в изследването не пиели изобщо кафе.

В сравнение с хората, които не са докосвали кофеиновата напитка, сутрешните консуматори са с 16% по-малка вероятност да умрат от каквато и да е причина и 31% по-малко вероятно да умрат от сърдечносъдови заболявания. Тези ползи се наблюдават както при „умерените“ пиячи, които пият две до три чаши, така и при „тежките“ пиячи, които се наслаждават на повече от три кафета преди обяд.

Тези, които са пили една чаша или по-малко, също са имали полза, но с по-малко намаление на риска, според констатациите, публикувани в European Heart Journal.

Няма намаление на риска за пиещите кафе през целия ден в сравнение с тези, които никога не го пият.

Кафето - любимата напитка на човечеството

Водещият автор д-р Лу Ци от университета Тулейн в Луизиана заяви: „Нашите открития показват, че не е важно само дали пиете кафе или колко пиете, но и времето от деня, когато пиете кафе.

Обикновено не даваме съвети относно времето в нашите диетични насоки, но може би трябва да помислим за това в бъдеще“.

Авторите казват, че пиенето на кафе след обяд може да наруши циркадните ритми, телесният часовник влияе върху ежедневните цикли на физически, поведенчески и умствени промени.

Много хора, които пият кафе по цял ден, могат да страдат от нарушения на съня поради потискането на мелатонина, важен медиатор на съня в мозъка. Това от своя страна може да доведе до промени в сърдечносъдовите рискови фактори като възпаление и кръвно налягане.

Професор Томас Люшер, консултант-кардиолог в болниците Royal Brompton и Harefield в Лондон, каза: „Като цяло трябва да приемем сегашните съществени доказателства, че пиенето на кафе, особено в сутрешните часове, вероятно е здравословно. Затова пийте кафето си, но го направете сутрин“.

Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Японските ракети уплашиха Източна Азия

Японските ракети уплашиха Източна Азия

Свят Преди 4 часа

Токио засилва трупането на военен потенциал

Затвориха плаж "Изток" в Свети Влас заради фекални води

Затвориха плаж "Изток" в Свети Влас заради фекални води

България Преди 5 часа

Ще съставят акт за нерегламентирано заустване на непречистени отпадъчни води в Черно море

Пожарът от взривения склад с боеприпаси пламна отново

Пожарът от взривения склад с боеприпаси пламна отново

България Преди 7 часа

Предстои обезвреждане на установени опасни взривни вещества в района

Отстраниха 27-килограмов тумор от жена в София

Отстраниха 27-килограмов тумор от жена в София

България Преди 7 часа

Пациентката първоначално не потърсила медицинска помощ заради страх от оперативна интервенция

Историческо - Ливан премахна смъртното наказание

Историческо - Ливан премахна смъртното наказание

Свят Преди 8 часа

Така Ливан става първата държава с основно арабско население без екзекуции

Новият механизъм за минималната заплата трябва да съчетае покупателната способност и издръжката на живот с движението на възнагражденията и производителността на труда.

Как ще се определя минималната заплата от 2027 г.

Парите ни Преди 9 часа

Правителството, синдикатите и работодателите се разбраха за критериите, но преговорите за новия механизъм продължават

Българка даде шанс за живот на трима в Германия

Българка даде шанс за живот на трима в Германия

България Преди 9 часа

От Министерството на здравеопазването и ИАМН изразяват своята най-дълбока признателност и поклон пред близките на починалата жена

Задържаха варненец за блудство с момче в Своге

Задържаха варненец за блудство с момче в Своге

България Преди 9 часа

Той е използвал заплахи, за да принуди жертвата

В Унгария избраха нов президент

В Унгария избраха нов президент

Свят Преди 10 часа

73-годишният юрист Андраш Бака беше избран с тайно гласуване със 140 гласа „за“

Над 179 000 души работят по трудов договор на 4 часа дневно, показват данните на НАП, поискани след споровете около новото изчисляване на трудовия стаж.

Колко хора ще засегне новото правило за трудовия стаж при работа на 4 часа

Парите ни Преди 10 часа

Промяната вече е оспорена пред Конституционния съд

Младежи от групата, винена за убийството на Георги Кузев, пребили чужденци и се снимали

Младежи от групата, винена за убийството на Георги Кузев, пребили чужденци и се снимали

България Преди 10 часа

Престъплението е разкрито при разследването на убийството на Младежкия хълм

<p>АЕЦ &quot;Козлодуй&quot; с превантивни мерки заради Дунав, блоковете работят по график</p>

АЕЦ "Козлодуй" с превантивни мерки заради нивото на река Дунав, блоковете работят по график

България Преди 10 часа

Екипите следят денонощно нивото на реката и почистват съоръженията за охлаждащата вода

Жена е тежко ранена, повлече я струя от самолет

Жена е тежко ранена, повлече я струя от самолет

Свят Преди 10 часа

52-годишната жена е получила тежка черепно-мозъчна травма

Голямата компания отблизо – първите впечатления на стажантите във Vivacom

Голямата компания отблизо – първите впечатления на стажантите във Vivacom

Любопитно Преди 11 часа

Реални проекти, подкрепящи екипи и свободата да учиш превръщат първите седмици в професионално приключение

Удариха кораб край Йемен, има жертви

Удариха кораб край Йемен, има жертви

Свят Преди 11 часа

Това съобщи британската Служба за морски търговски операции