13

Отстраненият преди три месеца от поста си шеф на ремонтите на БДЖ Бойко Стоилов, застана пред камерата на NOVA, за да отговори мами ли държавната железница с поддръжката на локомотивите си, като плаща на избрана частна фирма за ремонтите им?

Преди три месеца, след разследване на екипа на телевизията, Стоилов отправи заплаха към свой служител: "Ти си мъртъв!" Районната прокуратура в Червен бряг образува досъдебно производство по случая.

Скандалът в БДЖ се разраства, началник заплашва служител, участвал в репортаж

Заплашеният с „ти си мъртъв” служител на БДЖ: Чувствам се незащитен

Пред репортера Мартин Николов бившият шеф заяви, че е възмутен:

"За мене този служител е мъртъв като човек, като отношение към колега. Възмути ме точно това – лошата информация. Той споменава моето име в репортажа", каза Стоилов, като се оправда, че не той е контролният орган за ремонтите. По думите му отделът, който отговаря за тях е отдел "Експлоатация” към "Товарни превози", а не "Ремонт".

Все пак той подчерта, че е съгласен с решението на ръководството да го отстрани. "Не противореча на управителя на БДЖ, нито на транспортния министър. Така е преценило ръководството", обясни Стоилов. 

Бившият директор в железниците твърди, че в БДЖ фиктивни ремонти няма. А ръководството цитира вътрешна проверка със същите заключения - такива ремонти нямало и в показания от NOVA случай с дизелов локомотив 52053.

Идва обаче и въпросът как са ремонтирани останалите локомотиви в БДЖ и как се изразходват парите на данъкоплатците? Справка на платените ремонти по дизеловите локомотиви в района на София показва, че на много от тях техническите прегледи са по-малко от случайните такива. Прегледите се извършват веднъж на 30 дни работа на машината. Случайните ремонти ги надвишават освен в бройката, а често и в цената.

"Случайни ремонти могат да възникват по всяко време - около 20 на година, защото са стари", обясни директорът на БДЖ по товарните дейности, като допълни, че локомотивният парк средно е около 40-50-годишен. "Даже имаме 9 локомотива над 50-годишни", допълни той. 

Въпреки всички изведени данни от разследването, официалните проверки твърдят, че всичко в железницата е наред. 

Дали все пак старостта на машините не е добра почва за измами с формални ремонти с цел източване на държавни пари в нечий джоб? Това проверява Софийската градска прокуратура по разпореждане на главния прокурор. Работата на държавното обвинение продължава.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още интересни новини последвайте страницата ни в Instagram.