Как да влезем във форма за лятото, без да спазваме строги диети
Източник: Thinkstock/Guliver
3

А ко искате да свалите няколко килограма, за да изглеждате още по-добре по време на лятната си ваканция, „Дейли експрес“ дава няколко идеи как да го постигнете.

1. Избягайте от капана на храните с ниско съдържание на мазнини

Проблемът с храните с ниско съдържание на мазнини е, че се възприемат като „здравословни“ опции. Ето защо хората смятат, че могат спокойно да консумират големи количества от тези продукти.

Проучвания показват, че консумираме много по-голямо количество храна, ако смятаме, че е с ниско съдържание на мазнини. Така понякога консумираме 50% повече храна, отколкото бихме приемали, ако знаем, че храната е богата на мазнини.

Експерти съветват да внимаваме с храните, за които се смята, че са здравословни и „добри“ за тялото ни. Обикновено това са продукти, на които пише, че са с нисък процент на мазнини и калории, богати на витамини и протеини или натурални.

Можете спокойно да се придържате към стандартните ви любими продукти, но консумирайте по-малко количество от тях. Ако все пак се спрете на продукти с ниско съдържание на мазнини, бъдете внимателни да не прекалявате с тях.

2. Правете паузи

Опитайте се да правите паузи, докато се храните. Просто спрете да ядете за момент, за да прецените дали все още сте гладни, или вече просто се тъпчете.

Такава пауза може да се окаже решаваща в някои моменти и да решите да не отваряте още едно пакетче чипс или да се откажете от поредния шоколадов бонбон.

Купувайте лакомства, които са опаковани в отделни малки пакетчета. Така с всяка пауза ще имате време да размислите дали наистина трябва да поддадете на изкушението.

Когато сервирате храната на масата, постарайте се да не слагате втора порция, оставете я на кухненския плот (например). Така ще имате време да решите дали наистина сте гладни, или сте похапнали достатъчно.

3. Преборете се със среднощното хранене

Среднощното хранене е голям проблем за много хора, които се борят с излишните килограми. Способността на тялото да отчита чувството на глад е по-малка през нощта. Ето защо през това време сме изложени на по-голям риск от преяждане.

Започвайте всеки ден със здравословна закуска, която да съдържа поне 500 калории.

Не яжте между отделните хранения. Това може да ви звучи просто, но е доста трудно за реализиране. Опитайте се да избягвате допълнителните похапвания първоначално само два дни в седмицата. После постепенно ги увеличете на три, четири и т.н.

Ако първоначално не можете да издържите без междинно хранене, разделете обяда си на две порции. Хапнете едната половина на обяд, а другата – следобед.

4. Открийте силата на протеините

Според проучванията, ако 20-30% от диетата ви са протеини, това ще ви помогне да свалите излишни килограми. Това ще ви помогне и да контролирате количеството приета храна през деня, тъй като протеините ще ви накарат да се чувствате сити за по-дълго време. Така и желанието ви за лакомства между храненията ще е по-малко.

Започнете деня си със закуска, която е богата на протеин – яйца, сирене, риба, месо, тофу или ядки.

Опитайте се да включите протеин във всяко хранене. Препоръчителният дневен прием на протеин за жените е 46 грама, а за мъжете – 56. За да добиете по-реална представа, една консерва риба топ съдържа около 30 грама протеин.

Има и зеленчуци, които са богати на протеин – като броколи, спанак, аспержи, гъби и лук. В диетата си може да добавите и извара.

5. Бъдете внимателни с храненето в заведения

Всички сме склонни да ядем повече, когато сме навън с приятели и познати. В такава ситуация разговорите отвличат вниманието ни и ни пречат да разберем кога сме се нахранили. Освен това, когато сме в компанията на приятели, сме склонни да имитираме скоростта, с която те се хранят.

Хората пият и повече алкохол, когато са в компания. Това увеличава броя на приетите калории.

Намалете риска от преяждане, когато се храните навън, като похапнете някаква протеинова закуска предварително, за да намалите чувството си на глад.

Престрашете се да си поръчате по-малко количество храна.

6. Спете повече

Съществуват много доказателства, че липсата на сън е свързана с натрупване на килограми, а в последните години хората имат все по-малко часове спокоен сън.

И все пак има какво да направите по въпроса.

Създайте си режим за лягане, който да спазвате всяка нощ. Избягвайте умствено стимулиращи активности в часовете преди сън. Опитайте се два часа преди лягане да се отделите максимално от мобилните телефони, лаптопите и таблетите, които също пречат на съня ви.

Ако не успеете да заспите до 15 минути, станете, разходете се до друга стая и почетете книга или слушайте музика за 10-тина минути. Когато почувствате, че ви се доспива, върнете се обратно в леглото и опитайте отново. Ако след още 15 минути все още не сте заспали, повторете същия процес.

7. Намалете вечерната порция храна

Опитайте се да използвате малки чинии. Според проучванията по-големите чинии ви карат да ядете повече – до 50 повече, отколкото бихте изяли, ако вечерята ви е сервирана в малка чиния.

Разкарайте големите лъжици и чинии, за да намалите риска от преяждане.

Забранете си да ядете сладолед от кутията. Не гответе прекалено много храна с идеята, че ще стигне за повече дни. Това също може да ви накара да ядете повече. Сгответе толкова храна, колкото ще ви е необходима за вечеря.

И не забравяйте, че не можете да очаквате чудеса, ако не сте физически активни.

Още здравословни съвети може да намерите тук

Коментари 3
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

3 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Марсианският хеликоптер сниман от марсохода Perseverance

Марсианският хеликоптер с втори, по-сложен полет

Технологии Преди 32 минути

Експериментите с машината ще стават все по-сложни

Това са най-силните женски имена

Това са най-силните женски имена

Любопитно Преди 32 минути

Тези имена дават на притежателките си една определена харизма и силна енергия

Снимката е архивна

Събраха подписите за комисия за полицейското насилие на протестите

България Преди 10 часа

Събрани са подписите за създаване на комисия за разследване на полицейското насилие на протестите през 2020 г.

ГЕРБ сезира КС за решението за мораториум

ГЕРБ сезира КС за решението за мораториум

България Преди 12 часа

"Ще поискаме тълкувателно решение от Конституционния съд на решението за мораториум и обявяването му за противоконституционно", каза председателят на ПГ на ГЕРБ - СДС Десислава Атанасова

Нера Павлович открива своя брат в "Отдел Издирване"

Нера Павлович открива своя брат в "Отдел Издирване"

Любопитно Преди 12 часа

Весела Бабинова и Люси Иларионов влизат в криминалната поредица този петък

Читалище "Братя Грънчарови – 2002“ в Горна Оряховица ще бъде модернизирано за 3. 2 млн.лв. по проект по ОПРР 2014-2020

Читалище "Братя Грънчарови – 2002“ в Горна Оряховица ще бъде модернизирано за 3. 2 млн.лв. по проект по ОПРР 2014-2020

България Преди 13 часа

Регионален фонд за градско развитие и Банка ДСК съфинансират проекта с над 400 000 лв.

Нова жп спирка в София от 24 април

Нова жп спирка в София от 24 април

България Преди 13 часа

По този начин ще бъде създадена удобна връзка между влак и метро за пътуващите от цяла Югозападна България

Руският министър на отбраната Сергей Шойгу

Изтегля ли Русия войските от границата с Украйна

Свят Преди 13 часа

Какво разпореди министърът на отбраната на Русия Сергей Шойгу

Правната комисия ще изслушва главния прокурор на всеки 3 месеца

Правната комисия ще изслушва главния прокурор на всеки 3 месеца

България Преди 14 часа

Комисията по правни въпроси в Народното събрание ще изслушва най-малко веднъж на всеки три месеца също и председателя на Върховния касационен съд и председателя на Върховния административен съд

Предразсъдъците на пазара на труда

Предразсъдъците на пазара на труда

Любопитно Преди 14 часа

Толерантността към „различните хора“ на национално ниво все още не е толкова широко застъпена

Задържан е мъжът, който уби човек и се барикадира

Задържан е мъжът, който уби човек и се барикадира

България Преди 15 часа

Той се беше барикадирал в къщата на майка си

<p>DW: Защо се ваксинира ударно, а инфекциите растат</p>

DW: Защо се ваксинира ударно, а инфекциите растат

Теми в развитие Преди 15 часа

Парадоксален ефект: на много места ваксинациите вървят ударно, а новите инфекции въпреки това скачат до небето и дори се налага нов локдаун

Меган Маркъл и Кралица Елизабет II

Меган говорила с Елизабет II преди погребението

Любопитно Преди 15 часа

Херцогинята на Съсекс е наблюдавала погребението на принц Филип от дома си в Монтесито

Отпускат добавка към пенсиите и през месец май

Отпускат добавка към пенсиите и през месец май

България Преди 15 часа

Допълнителната сума ще бъде изплатена на близо 2 100 000 пенсионери

All Inclusive

Сватбата на Евдокия пред провал в “All Inclusive”

България Преди 16 часа

Не пропускайте комедийния сериал този петък от 21:00 ч. по NOVA