1

Ако не се чувствате във форма, но ходите редовно на фитнес, то причината най-вероятно е в музиката, която слушате по време на тренировка.

Британско изследване установи, че музиката помага на хората да извлекат максимална полза от тренировката, но бързите денс парчета, предпочитани от фитнес залите, не са непременно най-доброто.

Класическата музика може да предизвика по-добри резултати. Съветът е на невролога Джак Луис, който анализирал изследвания в тази област, за да състави списък с музикални съвети към хората, стремящи се да влязат в добра форма.

Според него макар различни изследвания да показали, че музиката позволява на хората да правят упражнения малко по-усилено и малко по-дълго, класическата музика има особено благоприятно въздействие.

За разлика от хората, които тренират без никаква музика, звученето на класика помага за отпускане на тялото.

"Енергична, но не прекалено бърза класическа музика е идеална за фитнес зала. Релаксиращите качества на този жанр намаляват сърдечния ритъм, кръвното налягане и възприятието за напрягане. Освен това релаксиращата музика намалява нивата на кортизол в тялото - хормон, свързан със стреса.

Препоръчвам симфония номер 4 на Бетовен", съветва Луис, който е независим консултант, цитира сайтът "КласикФм" (http://www.classicfm.com/).

Той препоръчва също съчетаването на музиката със сърдечния ритъм, като по-бързият ритъм е по-добър с увеличаването на усилията в тренировката.

Бързият ритъм не само е по-мотивиращ, но също инструктира мозъка да "изпрати" енергия на тялото.

Лекарят препоръчва песента на Майкъл Джексън Rock with You за сърдечен ритъм от 116 удара в минута, който е типичен при загрявка.

Когато усилията нараснат и сърдечният ритъм достигне 140 удара в минута, най-подходящи са произведенията на Бетовен.

Когато упражненията вече достигат връхната си точка със сърдечен ритъм от около 180 удара в минута, бързият ритъм на песента на Тайни Темпа Pass Out би осигурила необходимата мотивация.

Нежният ритъм на парчето на Джони Кеш Heart of Gold помага при намаляване на ритъма на тренировката.

Сред другите съвети на д-р Луис са слушането на музика преди и по време на тренировка и избирането на песни със сантиментална стойност.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@