Учени откриха нов вид черна дупка в Млечния път
Галактиката Млечен път
Източник: Thinkstock/Guliver

У чени от университета Кейо в Япония смятат, че са открили втората по големина черна дупка в Млечния път, съобщава в. Guardian. Тя се намира близо до центъра на галактиката и е заобиколена от огромен облак газ.

Учени засякоха активен радиосигнал от дълбокия Космос

В Млечния път вероятно има 100 млн. черни дупки

Черната дупка е 100 000 пъти по-тежка от Слънцето, но въпреки това не попада в критериите за т.нар. свръхмасивни черни дупки. Тя е и твърде голяма, за да се класифицира като малка черна дупка. Според учените тя съвпада с теоритичната представа за т.нар. средномасивни черни дупки, която попълва неяснотата между свръхмасивните и малките черни дупки.

Видео на НАСА показва планините на Плутон отблизо

Учени ще направят първата снимка на черна дупка

Телескопът "Хъбъл" засне "бягаща" черна дупка

Учените за използвали телескопа Alma в Чили. Те са открили, че има голям облак газ близо до центъра на галактиката, който се "държи странно". Зони в облака се движат изключително бързо, което подсказва наличието на много масивен обект наблизо. С помощта на компютърни модели е стигнато до заключението, че става дума за средна по размер черна дупка. Това се подкрепя и от слабите радиосигнали, които са засечени от зоната, а това е типично за черните дупки.

Учените казват, че това е първото засичане на подобна средномасивна черна дупка в Млечния път. Според техните изчисления в галактиката има около 100 млн. малки черни дупки. В центъра на Млечния път е свръхмасивната черна дупка Sagittarius A*, която има масата на 400 млн. слънца.

Вижте как "Хъбъл" засне засмуквана от черна дупка галактика

Сега учените ще трябва да потвърдят по други начини, че новооткритата черна дупка действително е между двете основни категории. Произходът на средномасивните черни дупки остава неясен. Една от теориите е, че те произлизат от сливането на по-малки черни дупки, но досега няма реални данни за това. Друга теория според учените е, че средномасивната черна дупка е остатък от по-малка галактика, която е била погълната от Млечния път. И докато миналото на новооткритата черна дупка е обвито в мистерия, то бъдещето ѝ е доста ясно - след време тя ще бъде погълната от Sagittarius A*, което ще направи свръхмасивната черна дупка в центъра на галактиката още по-голяма.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.

Убийството, което шокира света