Човечеството не е развито, за да намери извънземни
Източник: Thinkstock

А ко преди 2-3 десетилетия "вярата" в извънземни се смяташе за налудничава, то днес изглежда съвсем логична. Сега повечето хора се питат не дали има извънземни цивилизации, а кога ще намерим такава. Според пионера на програмата за търсене на извънземен живот SETI Джил Тартър, това може би няма да е скоро, защото човечеството не е достатъчно развито, съобщава онлайн изданието CNET.

Учени откриха 4 източника на междузвездния астероид

Междузвездният астероид няма извънземни обитатели

"Космическата купа сено, в която търсим сигнали, е много голяма", казва Тартър по време на събитие на НАСА в Хюстън. Освен това е възможно да има много "игли", т.е. сигнали, които човечеството изобщо не познава, не знае изобщо как да ги търси нито има нужната техника.

НАСА снима "паяци" на Марс

Телескоп на Южния полюс ще изучава ранната Вселена

Преди няколко години Тартър казва: "Представете си, че искате да намерите някаква риба в световния океан на Земята, но може да търсите само загребвайки по една чаша вода". Това е приблизителното сравнение на търсенето на сигнали от извънземни цивилизации спрямо огромния мащаб на Вселената. Макар всяка проверена "чаша" от Вселената да съдържа хиляди и дори милиони звезди и потенциални планети, то остават още неизвестен брой милиарди други възможности.

И докато рибата би била доста видима в чашата това, то остава възможността, че в космически план, дори проверените вече зони на Вселената са имали някакъв сигнал, но той е останал непознат или незасечен от човечеството. Сега Тартър и нейни колеги са направили обновяване на оценката на развитието и способностите на човечеството.

Учени откриха ледени вулкани на планетата-джудже Церера

Подобрение има, но все още е малко. "Сегашната ни компетентност на търсене е изключително ниска. Тя е колкото да сме претърсили вана или малък басейн от общия обем на световния океан", казва Тартър. Тя очаква постепенно човечеството да ускори подобряването на способностите си. С навлизането на новото поколение телескопи, изкуствен интелект и автоматизирани системи, търсенето и анализирането на Вселената ще се подобри. Въпреки това все още има много какво да се учи преди човечеството да е достатъчно подготвено.

За още актуални новини и любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram