4

Facebook скоро ще предлага платено съдържание от различни медии. Това може да стане още тази година, съобщава онлайн изданието Re/Code.

В момента едно от основните притеснения на онлайн медиите е намаляващия брой посетители на сайтовете им за сметка на социалните мрежи. Хората се информират директно във Facebook, а платформата Instant Articles също намалява значително приходите от реклама. Затова Facebook иска да помогне на медиите с нова услуга - платено съдържание.

Facebook ще бори тероризма с технологии и иска помощ

Facebook забрани да се следят потребителите ѝ

Хората ще имат право на 10 безплатни статии месечно от дадена медия, която участва в програмата. Въпросните статии ще са в Instant Articles. След като потребителят прочете безплатните статии, той ще получава съобщение с призив да се абонира, за да може да чете всичко, което дадената медия качва в Instant Articles.

Вижте снимки на Зукърбърг в нашата галерия

"Създаването на качествена журналистика струва пари и ние искаме да се уверим, че тя може да процъфтява във Facebook", коментира Кембъл Браун, който ръководи проекта. Медиите сами ще определят колко да струва въпросният абонамент, като ще трябва да добавят сами в сайтовете си опция за обработка на абонаментите. Освен това медиите ще задържат 100% от приходите от абонаменти.

Поне такива са сегашните планове на социалната мрежа. Те могат да се променят, когато услугата бъде напълно готова, което се очаква да се случи до края на тази година. Обмислял се е и вариант за предлагане на пакети с абонаменти към няколко медии, но изглежда, че той е отпаднал.

Част от водещите американски медии обаче искат повече влияние върху социалната мрежа. По-рано този месец една от големите търговски групи с членове като New York Times, The Wall Street Journal и Washington Post поискаха разрешение от американските регулатори да могат да се обединят и представят единно в преговорите си с Facebook и Google.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК