Росен Даскалов: Правим асемблираща линия за до 20 000 коли годишно
Източник: Vesti.bg
25

Д умите „завод” и „производство на коли”, произнесени в едно изречение, отнасящо се за България, винаги ме карат да съм скептично (меко казано) настроен. Затова сядам на щанда на Sin Cars в Женева, за да си поговорим с Росен Даскалов и да разбера какви са плановете му, защото през последния месец се завъртя именно тази тема.

Кажи ми какви са плановете ти, влиза ли в тях думата „завод”, която е доста силна за България?

„Да, по-скоро планираме малка асемблираща линия за мащабите на автомобилното производство, разположена на около 6000 кв. м. Това, което виждате тук (разбирай на щанда), са предпроизводствени прототипи. И естествено, всеки ме пита колко ще струват.

За да мога да отговаря на този въпрос, трябва да застана пред всеки един доставчик и да му кажа: този месец ще взема 100 бройки от това, 100 бройки от друго и т.н., т.е. да направим едно планирано производство с планирани доставки. По този начин ще може да направим т. нар. „OE” цени, с други думи Original Equipment за първоначално вграждане на големите производители.

Вчера (4 март) имахме разговори с една голяма френска група (не казва имена, защото няма нищо черно на бяло) да ползваме техните цени и части, които произвеждат. Водим и други разговори, но основното е да направим така, че да успеем да сглобим доставката на пъзела от части. Но затова трябва да застанем пред доставчиците с конкретни бройки, за да смъкнем цената. Как може да посочим тези бройки? Ами, естествено, трябва да имаме поръчки и да ги произведем. Вървейки назад, как може да ги направим тези бройки? Ами трябва да имаме въпросната линия за асемблиране, защото това не може да стане с условията, с които разполагаме в момента. Нашите спортни състезателни автомобили ги правим ръчно, а аз искам много повече от това.

Затова гоним да направим поточната линия, да направим IPO в България. Смятаме, че България е мястото за нашия успех и нашия бизнес, защото сме единствени, обичаме българското, с наши автомобили представяме България по целия свят (вече на три континента)."

Източник: Vesti.bg

Тук правя вметката, чее L City е мултифункционална платформа, над която ще се надграждат различни варианти. Първият вариант ще бъде производство на транспортни модели с максимум 2 места в категория L6-E и L7-E, които позволяват лесна хомологация и регистрация за движение в Европа. Нещо повече в тази посока?

„Автомобилът, като платформа, е уникален по няколко критерия. Първо, стесняваме рамката на използване в тясната градска част, без да говорим само за България. Автомобилът е предназначен да се продава в големите европейски градове, в зелените зони. След няколко години в тези зони и градове дизелът ще бъде изцяло забранен, с изключение на Евро 6. Това значи, че някой трябва да замени сегашните автомобили за доставки в тези зони, а това са основно т. нар „баничарки”, задвижвани основно с дизелови двигатели.

Оттам насетне, стеснявайки зоната за приложение, отивайки към лимитирано използване, повече от 200 км трудно може да се измине в тази среда. Ние имаме опция за максимален пробег от 300 км – 30 kWh батерия. С малка батерия може да предложим ниска цена, ниска себестойност. Батерията, както виждате, е сменяема, тя е консуматив. Ако клиентът иска да я смени с по-голяма, ние предлагаме такава услуга и може да му я заменим с по-голяма.

Оттам насетне, в градската среда максималната скорост е 50-60 км/ч, по-рядко до 80 км/ч. Такава скорост ще рече, че сваляме страшно много критериите, свързани със сигурността, с допълнителни функции на автомобили и т.н. По този начин също сваляме цената и го правим конкурентен на останалите марки.

Третото нещо, което е много важно, е нашата платформа, която за момента е уникална в световен мащаб. Не сме измислили топлата вода. Просто взехме една платформа от сферата на големите автобуси и я сведохме до мащабите за нашите нужди. Тя е базирана на нашия опит в моторния спорт, окачване, системи и т.н., всичко идва оттам. Електромоторът е германски, контролерът е от Curtis, които са №1 в света. Батерията си сглобяваме ние с компоненти, идващи от водещите марки в тази област. Остават едни пластмасови части, които ще ни бъдат правени в Швейцария. Шасито ще го произвеждаме ние с няколко робота. Седалките си намерихме доставчик в Самоков.

Автомобилът е готов, няма нещо кой знае колко сложно в него.”

Източник: Vesti.bg

На мен това ми звучи като цветя, рози, парти… Виждаш ли времеви диапазон, в който трябва да се случи всичко това?

„Да, трябва да започнем със строежа на фабриката най-късно ранна пролет догодина. Тя ще е в Русе, от където съм и аз. Естествено, в София ще имаме представителство.

Много е интересно партньорството с наши близки фирми. Такова, например, е сътрудничеството ни със „Софарма”, които ни предложиха да закупят определен брой автомобили, както и други фирми, които правят разнос в градската част. Ще ги карат година в България и така ще може да получим изключително ценна обратна връзка от тях."

Говорейки за поточна линия, трябва да те питам за какви обеми става въпрос?

"Така сме прогнозирали линията, че с няколко стотин автомобила ще бъдем на печалба от около половин милион евро. Линията има капацитет от 20 000 автомобила годишно, ако се работи на три смени. А самият завод, със всичко по изграждане и др., с предварителна поръчка за няколко стотин коли”, ще ни струва под 10 млн. евро. А това е много конкурентна цена."

От къде ще дойде финансирането за това?

„Както казах, целта ни е да работим в посока IPO. В момента зад гърба ни стои австрийска компания, която има представителство и в Германия. Работят 400 човека, които правят части за автомобили и искат да участват като съдружници в това начинание.”

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Продажбите на новия Infiniti QX50 стартират от България

Руският Rolls-Royce дебютира в Женева

Това е най-мощният автомобил, конструиран в Италия

Коментари 25
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

25 коментара
 
- Мамо, обичам те! - Колко пари ти трябват? - Мамо, много те обичам! - Ааааааа, нямам толкова...
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>Блокирани полети&nbsp;до Брюксел и Шарльороа, ето защо</p>

Национална стачка в Белгия, засегнати са полети до Брюксел и Шарльороа

Свят Преди 5 минути

Очаква се в протестно шествие в Брюксел да се включат няколко десетки хиляди участници

Слабо земетресение е регистрирано снощи

Слабо земетресение е регистрирано снощи

България Преди 16 минути

Няма данни да е усетено от хората

Кола се вряза в дърво край Сливен, водачът загина на място

Кола се вряза в дърво край Сливен, водачът загина на място

България Преди 45 минути

Образувано е досъдебно производство

<p>Ритуалът, който се вижда от Космоса</p>

Ритуал, видим от Космоса: Милиони се потавят в свещените индийски реки

Свят Преди 57 минути

Фестивалът е смятан за най-голямото събиране на човечеството

<p>Джей Ди Ванс: Тези хора няма да бъдат помилвани</p>

Джей Ди Ванс: Хората, извършили насилие по време на щурма срещу Капитолия, няма да бъдат помилвани

Свят Преди 1 час

Ванс подчерта, че въпросът за помилването е "много прост"

Обилен снеговалеж, проходими ли са пътищата в страната

Обилен снеговалеж, проходими ли са пътищата в страната

България Преди 1 час

Общо 540 снегопочистващи машини обработват настилките от републиканската пътна мрежа

Анджелина Джоли за наследството си, семейството и новия филм „Мария“

Анджелина Джоли за наследството си, семейството и новия филм „Мария“

Любопитно Преди 1 час

Носителката на „Оскар“ е в ролята на Мария Калас в новия филм на Пабло Ларайн за живота на оперната певица

Съперникът на Григор Димитров се отказа часове преди мача

Съперникът на Григор Димитров се отказа часове преди мача

Свят Преди 1 час

Димитров ще се изправи срещу друг италианец - "щастливият губещ"

Измама в центъра на София: Жени обикалят улиците и продават рози по 20 лв.

Измама в центъра на София: Жени обикалят улиците и продават рози по 20 лв.

България Преди 2 часа

Те казват, че са служителки на Фондация "Павел Андреев"

Черна статистика: Над 3000 са ранените и убитите в Украйна севернокорейци

Черна статистика: Над 3000 са ранените и убитите в Украйна севернокорейци

Свят Преди 2 часа

Това съобщи южнокорейски депутат, който е бил брифиран от разузнавателната агенция

<p>Лекар&nbsp;изброи типичните за грипа симптоми (ВИДЕО)</p>

Д-р Николова: Броят на болните пред лекарските кабинети се покачи осезаемо

България Преди 2 часа

Тя препоръча тестването с комбинирани тестове

Мъж отвлече и преби бившата си съпруга, арестуваха го

Мъж отвлече и преби бившата си съпруга, арестуваха го

България Преди 2 часа

Задържаният е криминално проявен

<p>Заловиха 4,3 тона кокаин в открито море (СНИМКИ)</p>

Заловиха 4,3 тона кокаин в открито море

Свят Преди 3 часа

Салвадорският флот често прави подобни морски операции

<p>Има ли развитие по случая с&nbsp;децата, за които се твърди, че са бити с дървен кол и тиган</p>

Майката на момчетата, за които се твърди, че са бити с дървен кол и тиган: Срещата с децата беше голяма емоция

България Преди 3 часа

Майката посочи, че е осъществявала връзка с двете момчета чрез съседи само през Viber

Кои свети мъченици почитаме днес

Кои свети мъченици почитаме днес

Любопитно Преди 3 часа

Те са пострадали по времето на източния римски император Лициний