Европарламентът одобри списъка на задължителните системи за колите, което ще вдигне цените им
Източник: netinfo
26

Д иалогът „За” и „Против” електромобилите тече от поне две години, но той е безсмислен (поне за Европа), защото решението вече е взето от политиците и то е в полза на електрическите автомобили. Сега отново се налага политическо решение, с което автомобилната промишленост трябва да се съгласи, ако иска да продава продуктите си на пазара на Европейския съюз. Проблемът на това решение, макар то да е свързано с безопасността, се крие във факта, че то ще доведе до неминуемо увеличение на цените на новите автомобили след три години.

Целите, декларирани от Европейския парламент, както обикновено, са в полза на обикновения човек – те са продиктувани от нуждата да се повиши безопасността на движение, но и да се прокара пътека към бъдещото въвеждане на автономните автомобили. Това ще рече, че базовото оборудване на всеки нов автомобил ще бъде сериозно раздуто, а това неминуемо ще доведе до повишаване на цените.

Така от май 2022 г. производителите са задължени да монтират в новите автомобили алкохолни имобилайзери (т.е. двигателят няма да стартира, ако устройството отчете определени нива на алкохолни изпарения при самотестването за употреба на алкохол) и датчици, отчитащи нивото на умора на водача. И това е само част от изискванията, в базовото оборудване на всеки нов модел ще трябва да фигурират адаптивен круиз контрол, камера за задно виждане и паркинг сензори, както и регистратор на данни при авария – по примера на черната кутия в самолетите.

Новите правила ще засегнат и производителите на камиони. В бъдеще те ще трябва да монтират в камионите подпомагаща система за обратен завой и система за отчитане на препятствия в сляпата зона. Дизайнерите ще трябва да повишат видимостта за водача, а инженерите ще трябва да монтират система, отчитаща налягането в гумите.

Според данни на комисия на ЕС, анализирала сигурността по пътищата на съюза, през 2018 г. в ПТП смъртта си са намерили 25 100 човека. Този факт е накарал политиците в Брюксел да пристъпят към въвеждането споменатите системи за безопасност още в базовото оборудване на автомобилите. Тяхното виждане е, че това ще спомогне към 2038 г. да може да се избягват 25 000 смъртни случаи и 140 000 тежки травми.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Mercedes GLS застава срещу BMW X7 с битурбо V8 и седем места

Volkswagen лансира най-малкия си кроусоувър в България

В Китай има 486 производителя на електромобили

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

26 коментара
 
Стайко Стайков
Ексклузивно

Стайко Стайков остава на свобода

Преди 11 часа
<p>Борисов обясни защо се въоръжаваме</p>
Ексклузивно

Борисов обясни защо се въоръжаваме

Преди 14 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини