Фактите около „газовата камера” на VW, Daimler и BMW
Източник: netinfo
7

VW, Daimler и BMW изкараха по-голямата част от седмицата да посипват главата си с пепел, уволниха по някой и друг човек на висока заплата, но това далеч не е достатъчно, за да се изтрие срама от сравненията с методи, използвани преди 70-80 години.

Два дни, след като новината за тестове върху маймуни гръмна в САЩ, материал в Stuttgarter Zeitung, регионален вестник в южна Германия, обвини големите три производителя, че са извършвали тестове за влиянието на вредните газове върху хора. Новината тръгна лавинообразно, затова е добре да видим фактите, а и обясненията.

През 2007 г. триото, заедно с доставчика на авточасти Bosch, създават изследователска лобистка група, наречена European Research Group on Environment and Health in the Transport. Тя е по-известна със съкращението си EUGT. Задачата й е да използва науката, за да демонстрира, че токсините от дизеловите двигатели не представляват голям риск за човешкото здраве. Bosch напуска групата през 2013 г. Може би „научният” подход не им се е понравил…

Групата финансира много изследвания, включително скандалния тест с изгорели газове върху маймуни, провел се през май 2014 г. Методите на лобистката група очевидно са далеч от общоприетите, затова тя е разпусната през миналата година.

Но преди това, през 2013 г., EUGT съвместно финансира “inhalation study with nitrogen dioxide in healthy people.” Азотният диоксид (NO2) е един от основните токсини в изгорелите газове от дизелов двигател. Това е един от газовете, които VW изкуствено намалява чрез софтуер, заради който избухна „Дизелгейт”.

Тестовете са извършени върху 25 доброволци в Aachen University Hospital. Води ги професор Томас Краус. В продължение на три часа групата, намираща се в стая с размер 40 кв. м, е изложена на различни нива NO2, от естественото съдържание на газа в атмосферата до три пъти над нормалното равнище, което е много над препоръчителните максимални стойности от Световната здравна организация. Доброволците първо са карали велоергометри, след това са седели на маса. Не са използвани никакви други токсини или газове. Експериментът е бил подписан от етичния комитет на факултета. Той класифицира експеримента като „оправдан”, тъй като излагането на NO2 е много кратко.

Резултатите, публикувани през 2016 г., са добра новина за автомобилната промишленост. Те показват „никаква реакция на вдишания NO2.” Професор Краус отбелязва, че резултатите не могат да се пренесат върху цялото население, тъй като, например, всички доброволци са били непушачи и никой не е страдал от астма, освен това токсинът е бил изолиран от други вредни вещества.

Това означава, че тестът не може да се използва за извличане на изводи за ефекта на мръсния въздух върху човешкото здраве. Професорът се страхува, че тези резултати може да се „превърнат в инструмент”, но не казва от кого. Той добавя, че EUGT не е „въздействал” върху изследването.

Но ефектът от вредните газове е ясен. Проучване, публикувано миналата година в списание Nature казва, че всяка година преждевременно умират поне 38 000 човека, а причината за това са повишените нива на азотни оксиди, отделяни от дизеловите автомобили.

Daimler се разграничи от експериментите: “Шокирани сме от обхвата на изследванията и тяхното прилагане… осъждаме тези експерименти.”

Тази седмица сър Дейвид Кинг, главен научен експерт на Великобритания между 2000 и 2007 г, заяви, че германските автомобилни концерни „имат кръв по ръцете си” заради тестовете, които го убеждават да посъветва тогавашното британско правителство в полза на дизеловите автомобили. “Броят на преждевременните смъртни случаи във Великобритания е много, много голям заради концентрацията на азотни оксиди във въздуха, натрупала се в следствие на решението на правителствата в цяла Европа да окуражат дизелите на база това, че катализаторите вършат работа,” заявява той пред The Daily Telegraph.

Daimler заяви, че „всички изследвания, проведени от EUGT, са били придружени и проучени от научно-консултативен съвет, съставен от признати университети и научни институти”, докато VW заяви в свое изявление, че “научните методи, използвани от EUGT, са били грешни.”

Кой сега трябва да обвиняваме: професорите или индустрията?

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още интересни новини последвайте страницата ни в Instagram.

Daimler награждава работниците си с по 5700 евро бонуси

Искаш да караш в Лондон? Удоволствието ще струва 12 лири на ден

Обвиниха „Бързи и яростни” за увеличаване на нарушенията

Коментари 7
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

7 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

.

Хормонът на любовта стимулира възстановяването на сърдечната тъкан

Любопитно Преди 26 минути

Окситоцинът е хормон, който хората и животните отделят при постоянно общуване с "другата половина" или при отглеждането на потомство

Напука се пътната настилка в района на "Лъвов мост"

Седем жени пропаднаха под земята по време на купон

Любопитно Преди 26 минути

Любопитното е ,че жените, след като били извадени, се преоблекли продължили празника

Илон Мъск

Мъск представи амбициозен проект за ново поколение робот

Любопитно Преди 43 минути

Роботът поздрави, вдигайки ръка, а видеокадри показа как носи пакет на служител и полива растения

а

Руски учени откриха нов астероид, близък до Земята

Свят Преди 52 минути

В обозримо бъдеще астероидът не представлява опасност за планетата ни

Папа Франциск

Папата: Путин да прекрати "спиралата на насилие и смърт", Зеленски да "бъде отворен за мир"

Свят Преди 1 час

Папа Франциск призова "всички протагонисти на международния живот и политически лидери с настойчивост да направят всичко възможно, за да сложат край на войната", като избягват "опасната ескалация".

Бъкингамският дворец разпространи първа официална снимка на крал Чарлз Трети, престолонаследника Уилям и съпругите им

Първа официална снимка на крал Чарлз III, престолонаследника Уилям и съпругите им

Любопитно Преди 1 час

Фотографията е направена на 18 септември, в навечерието на погребението на кралица Елизабет Втора

Опашки от чакащи да гласуват в Гърция

Опашки от чакащи да гласуват в Гърция

Свят Преди 1 час

Изборният ден там протича без нарушения

Столетница от кубратското село Тертер гласува за по-добро бъдеще

Столетница от кубратско село гласува за по-добро бъдеще (СНИМКА)

България Преди 1 час

Баба Радка сподели, че не пропуска правото да упражни вота си

Голям пожар гори във Варна

Голям пожар гори във Варна

България Преди 1 час

На място са изпратени четири екипа на пожарната

26 души загинаха при инцидент с трактор в Индия

26 души загинаха при инцидент с трактор в Индия

Свят Преди 2 часа

Повечето от жертвите са жени и деца

.

С какво време започва новата седмица

България Преди 2 часа

През следващите дни ще има променлива облачност,

Седем страни от НАТО искат Украйна в алианса

Седем страни от НАТО искат Украйна в алианса

Свят Преди 2 часа

Те подписаха съвместно изявление, изразяващо подкрепа за присъединяването ѝ

Асен Василев: Гласувах за една променена България

Асен Василев: Гласувах за една променена България

България Преди 3 часа

От този избор днес зависи дали ще се върнем към политиката на прехода, каза той