Германците искат електромобили
Източник: netinfo
28

Г ерманските производители са на прага на масовата електрификация, но искат ли германците електромобили? На този въпрос се заема да отговори компанията за полупроводници Infineon, създадена от Siemens AG през 1999 г. Тя се обръща за помощ към Statista, която да проведе проучване в сраната между жителите със свидетелство за правоуправление.

Разглеждано от демографска гледна точка, въпросът за или против електромобилите е аналогичен на въпроса „Стриймвате ли музика или купувате CD-та“, тъй като връзката между възрастта и евентуалната покупна ва електрическа кола е много силна.

На въпроса „Разглеждате ли възможността за закупуване на изцяло електрически автомобил“, цели 79% от респондентите на възраст 30-39 години са отговорили с „Да“. Със 77% ги следват хората на възраст между 18 и 29 години. Но най-интересна е именно първата възрастова група, тъй като те със сигурност са работещите в Германия, създаващи основната част от БВП на страната.

Процентът леко започва да спада при възрастова група 40 до 49 години (69%) и 60-60 години (49%). Но дори и в последната възрастова група процентът е много висок, тъй като това са германци в предпенсионна възраст, които със сигурност имат нужните пари, за да закупят електрически автомобил.

Audi e-tron е най-важният модел на марката за последните десетилетия (тест драйв)

Двигателят с вътрешно горене достигна своя връх

Друг интересен въпрос от проучването, който Infineon иска да разбере, е „какъв вид електроенергия бихте искали, ако електроцентралата е разположена на до 5 км от дома ви?“. Отговорите са: соларна енергия (67%), от ветрогенератори (49), ВЕЦ (43), 28% за били за биомаса, 7% за ядрена и 5% за ТЕЦ на въглища.

Последният въпрос не е случаен, тъй като Петер Уавер, топ мениджър в Infineon смята, че "най-голямото предизвикателство пред преминаването от двигатели с вътрешно горене към електрически автомобили, е подготовката на инфраструктурата и модернизация на съществуващата електропреносна мрежа. В Германия нито едното, нито другото е готово за високата консумация, която ще предизвика масовата автомобилна електрификация."

Същият отбелязва, че „целият пътнически транспорт може да бъде захранван от възобновяема енергия. През 2017 г. в Германия са генерирани 143 терават часа (TWh) електричество от възобновяеми източници. Те биха били достатъчни за захранването на 47,7 млн. автомобила. Към момента в страната има регистрирани 46,5 млн. автомобила.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Еволюцията на Серия 7: от Е23 до огромната радиаторна решетка

Очаква се другата седмица да бъде обявен алиансът Fordswagen

Игра на блъскащи се колички за $800 000

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

Коментари 28
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

28 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Обявиха кой е най-опасният ден за пътуване у нас

Обявиха кой е най-опасният ден за пътуване у нас

България Преди 2 минути

Кога настъпват най-много тежки пътни инциденти в България

Любопитни факти за тигрите, които ще ви изумят

Любопитни факти за тигрите, които ще ви изумят

Любопитно Преди 52 минути

Колко знаете за тези опасни, но красиви животни

Ден на траур в Украйна след самолетната катастрофа

Ден на траур в Украйна след самолетната катастрофа

Свят Преди 3 часа

Откриха черните кутии на разбилия се Ан-26

Двама 17-годишни младежи загинаха при катастрофа край Айтос

Двама 17-годишни младежи загинаха при катастрофа край Айтос

България Преди 4 часа

Пострадал е 18-годишен от с. Чукарка

Бойко Борисов

Борисов: Силата на нашето правителство е връзката с хората

България Преди 4 часа

Коментар на премиера по време на посещение в завод в Бургаско

Мъж загина при катастрофа на пътя Ловеч - Плевен

Мъж загина при катастрофа на пътя Ловеч - Плевен

България Преди 5 часа

Насрещно движещи се лек и товарен автомобил са се ударили

<p>Нинова: Ще работим за превръщането на БСП в първа политическа сила</p>

БСП провежда 50-ти юбилеен конгрес

България Преди 6 часа

Корнелия Нинова: Ще работим за превръщането на БСП в първа политическа сила

Критично ниски нива на реките в цялата страна

Критично ниски нива на реките в цялата страна

България Преди 7 часа

В края на август нивата на големите реки в страната са паднали много под средните стойности за последните 15 години

Храбрин Иванчев

Поскъпнаха колите втора ръка

България Преди 7 часа

Търговци: Увеличение от близо 10%

Прокурорите избират свой нов представител във ВСС

Прокурорите избират свой нов представител във ВСС

България Преди 7 часа

Единственият кандидат за мястото е Евгени Иванов

Двамата руски дипломати, обвинени в шпионаж, напуснаха България

Двамата руски дипломати, обвинени в шпионаж, напуснаха България

България Преди 17 часа

Действията на МВнР са съгласно Виенската конвенция

Самолет с курсанти се разби в Украйна, много загинали

Самолет с курсанти се разби в Украйна, много загинали

Свят Преди 17 часа

След падането на машината е избухнал пожа