6

А втомобилната промишленост е изправена пред „перфектната буря“: акумулиране на редица икономически и политически фактори, които водят до намаляване на продажбите и увеличаване на разходите, необходими за следване темповете на технологичната революция и разгръщането на електрическите моделни семейства. За изключително тежкото състояние на световния пазар говори фактът, че китайският пазар бележи седми пореден месец на спад на реализацията.

На този много общо очертан фон идва новината, че следващата седмица (вероятно) ще бъде обявено формирането на „световен алианс“ между VW и Ford. Очаква се това да стана на Северноамериканското автомобилно изложение в Детройт, което се провежда между 14 и 27 януари.

Първоначалните планове за сътрудничество в сферата на лекотоварните автомобили отдавна са надхвърлили този етап. Новите са за споделяне на платформи и съвместно разработване на технологии, а целта е икономия на милиарди. Ford е силно заинтересован от това, тъй като има огромни дългове, като вчера обяви съкращаването на хиляди работници в Европа и потенциална възможност за закриване на заводи.

В началото двата концерна заявиха, че обединението между тях няма да включва сливане или разделяне по равно на акциите. Сега се говори за “световен алианс“ и най-интересно ще е дали тази позиция ще бъде запазена.

Създаването на алианса идва в следствие на все по-голямата финансова тежест, идваща от нуждата за разработване на електрически и автономни автомобили, както и на технологии, които трябва да помогнат за намаляване на вредните емисии, за да се посрещнат все по-стриктните еко стандарти. Търговската война между САЩ и Китай също оказва своята голяма роля в търсенето на начини за намаляване на разходите.

Чудовището Fordswagen ще разтърси автомобилния свят

Очаква се VW да инвестира и да се възползва от технологиите на Ford за автономни автомобили, докато VW ще предостави на американците своята платформа MEB за електрически автомобили, казват анонимни източници.

Не е тайна това, че VW иска платформата на Ford Transit и пикапа Ranger, за да произвежда аналогични техни модели с емблемата на VW в заводите на Ford.

Всичко това започна през юни, когато Ford и VW представиха плана си за сътрудничество в областта на лекотоварните автомобили, като тогава обявиха, че проучват „няколко съвместни проекта“.

През декември шефът на VW заяви: „Намираме се в напреднал стадий на преговори и диалог с Ford Corporation за изграждането на световен автомобилен алианс“. Бил Форд мл. потвърди, че преговорите „вървят много добре“.

Херберт Диес говори открито за икономиите и по-високата ефикасност, която най-големият европейски производител се надява да постигне чрез потенциалния алианс. Висши кадри на VW нееднократно са отбелязвали, че единственият начин електрическият автомобил да стане масов, е чрез икономии от мащаба, за да бъде постигната цена, която да е аналогична с тази на дизелов автомобил.

Не по-малко заинтересован от икономии от мащаба (вероятно много повече) е и Ford, който обяви план за $11 млрд. за преструктуриране. Алианс с VW би помогнал на Ford да постигне до 2020 г. целта си за двойно увеличение (до 8%) на печалбата си преди данъците. През третото тримесечие на 2018 г. тя е 4,4%.

През юли 2018 г. Ford създаде отделно подразделение, което да се занимава с разработването на технологии за автономно управление. Този ход копира решението на General Motors, който създаде Cruise Automation.

Тогава Ford заяви, че до 2023 г. ще инвестира $4 млрд. в новосформирания Ford Autonomous Vehicles LLC.

Ford очаква да лансира на пазара автономни автомобили през 2021 г., което се очаква да е готова и новата архитектура, проектирана специално за автономни автомобили.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Игра на блъскащи се колички за $800 000

Mercedes се провъзгласи за световен лидер

Ето ги огромните "бъбреци" на обновената Серия 7

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин.

@