Две автомобилни мечти: McLaren Elva & Ferrari Roma
McLaren Elva   
Източник: McLaren
1

Н овият McLaren Elva е върховният роудстър на марката и първият модел с отворен кокпит, който идва от Уокинг. Не може да не обърнем внимание на тази кола, тъй като в дизайнерския екип на McLaren работи и българинът Алекс Алексиев, който вероятно е забъркан и в това творение.

Elva е създаден в чест на класическите спортни автомобили M1A, M1B и M1C от 60-те години на миналия век, които са „клиентски“ версии на състезателните автомобили на марката в Група 7.

Източник: McLaren

Новият McLaren Elva е първият модел, разчитащ на Active Air Management System (AAMS). Системата всмуква въздух през носа и го изкарва през отворите в предния капак под голямо налягане, след което го насочва над и под кокпита, за да създаде един вид виртуално челно стъкло, каквото в традиционния смисъл на думата липсва. McLaren нарича този ефект „въздушен мехур на спокойствието“. Като опция за модела ще се предлага фиксирано челно стъкло.

Източник: McLaren

Мощността идва от 4,0-литров битурбо V8 двигател, генериращ максималните 815 к.с. и 800 Нм, който работи съвместно със 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител. McLaren твърди, че новата Elva е способна на ускорение до 100 км/ч за под 3 секунди, докато спринтът до 200 км/ч ще отнема 6,7 секунди, което ще направи модела по-бърз от Senna.

Източник: McLaren

Доставките на първите модели ще започнат в края на 2020 г., като серията на Elva е ограничена до 399 бройки, като началната цена на всяка от тях ще започва от $1 690 000.

Ferrari Roma
Ferrari Roma Източник: Ferrari

Също толкова изненадващо вчера дебютира и новото творение на Ferrari, наречено Roma. Италианците също залагат на историята и „безгрижието“ от 50- и 60-те години на миналия век, с което се определя начинът на живот в Рим през този период.

Купето с 2+ места (реално отзад хора не могат да седят, освен ако не са деца) се характеризира с изключително стилен дизайн, като в радиаторната решетка се вижда този ретро дух, от който дизайнерите са черпили вдъхновение. Предният капак се спуска рязко надолу, докато колесните арки изпъкват с много голяма гърбица, нещо много характерно за спортните коли от средата на миналия век. Много по-агресивно е оформена задницата на колата с вградените в калниците стопове и четирите ауспуха в черната задна броня.

Източник: Ferrari

Интериорът отпред е разделен на две индивидуални зони, като за пръв път виждаме вертикално разположен дисплей на инфоразвлекателната система в „плаващата“ централна конзола. Там е разположен и уникалният селектор на трансмисията. Пътникът отпред разчита на собствена инфотейнмънт система, макар към момента да не е ясно дали това е стандартно или опция като в Portofino.

Източник: Ferrari

По задвижването неясноти няма. То е поверено на 3,9-литров турбо V8 двигател, генериращ максималните 620 к.с. и 760 Нм. Той работи съвместно с 8-степенна трансмисия с двоен съединител, което бе въведена за пръв път в модела SF90 Stradale.

Източник: Ferrari

Тежащият 1472 кг автомобил ускорява до 100 км/ч за 3,4 секунди, а 200 км/ч достига за 9,3 секунди. Максималната скорост е 320 км/ч.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Tesla започва строежа на Gigafactory 4 в Европа

Новата Skoda Octavia може да се конкурира с луксозните марки

Тестваме върха в гамата на Volkswagen: Touareg 3,0 V6 TDI

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

1 коментар
 
Как да се подготвим за Никулден
Ексклузивно

Как да се подготвим за Никулден

Преди 8 часа
Бъдещата кралица разказа, че синът ѝ иска да е постоянно покрай тях
Ексклузивно

Малкият син на Кейт и Уилям проговори

Преди 11 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини