Новата Skoda Octavia може да се конкурира с луксозните марки
Източник: Vesti.bg
7

М ястото е Националната галерия в Прага. Поканени са 700 гости от цял свят, а поводът: дебютът на четвъртото поколение Skoda Octavia. Моделът е златната кокошка за Skoda през 60-годишната си история. А Skoda е златната кокошка в икономиката на Чехия, снасяща 10% от БВП на страната годишно, факт, който бе уважен и от министър-председателя на страната Андрей Бабиш.

Пред изпълнената до краен предел огромна зала изпълнителният директор на Skoda Бернхард Майер разсейва опасенията ми, че марката би могла да поеме по някакъв различен път от този, по който се движи в момента: до 2022 г. ще бъдат представени общо 30 нови модела, модификации, фейслифтове и деривати на съществуващи модели. А при наличието на още една производствена мощ, в следващото десетилетие марката може да произвежда по 2 млн. коли годишно.

Това е само овертюрата към гвоздея на вечерта. Под звуците на Чешката филхармония и солово изпълнение на цигулка на Opus Octavia, композиран специално за събитието от Джеси Милинер, четвъртото поколение на Octavia излиза на сцената.

Източник: Vesti.bg

За да продължи успешната история на предшествениците си, донесли общо над 6,5 млн. продажби, новият модел е претърпял пълна промяна. Отвън дизайнът е еволюционен и очаквано премахва дискусионните фарове, които останаха само три години на пазара. Сега те са LED (като опция се предлагат и матрични), а решетката е интерпретация на познатата вече от Scala. Стоповете също са премащабирани от Scala, но истинските, кардинални и супер изненадващи промени са направени в интериора.

Източник: Vesti.bg

Ден след дебюта на 11 ноември се возя в актуалната Octavia и трябва да ви уверя, че двете нямат нищо общо. Новото поколение вече спокойно може да се конкурира с моделите от горния сегмент по размери и по изпълнение на интериора – с луксозните марки.

Очаквано дължината (+19 мм) и широчината (+15 мм) са нараснали (при идентично междуосие от 2866 мм), с което се е отворило допълнително място в зоната на краката (+78 мм) за пътниците на втория ред седалки. Багажникът е увеличен с 10 л до 600 л, а при комбито е с 30 л по-голям (640 л).

Източник: Skoda

Но самото оформление на интериора лично мен ме изуми. Спокойно мога да кажа, че с него Skoda прескача едно стъпало нагоре и вече може да се конкурира с доста по-луксозни и скъпи марки. Подобреният виртуален кокпит идва с 10,25-инчов дисплей и четири различни изгледа. Octavia е първият модел на марката с Head-up дисплей и тризонов климатроник. Дебют в модела правят и девет нови системи за подпомагане на водача. Последното поколение инфоразвлекателна система дебютира с 10-инчов дисплей. Конфигурацията на цялото табло е изцяло нова, моделра, луксозна. Материалите са много приятни на пипане, а вътрешните дръжки на вратите, продължаващи в метални лайстни по дължината на вратата, са произведение на изкуството.

Източник: Skoda

Като анахронизъм от семейство VAG са останали само бутоните за ел. пакета по вратите, иначе тези за климатичната система са нови и много приятни на допир. За пръв път моделът се предлага с drive-by-wire технология за контрол на DSG трансмисията, като режимите се избират с много странен селектор. Същият е и на новия Golf VIII. За момента ми е трудно да го приема. Както и двулъчия волан (като при Mercedes), който сякаш е счупен. Иначе той е доста атрактивен (третият лъч трябваше да бъде пуснат) с въртящите се метални регулатори и отворите в центъра.

Източник: Vesti.bg

Моторната гама е пребогата. Базовият е 1,0-литров бензинов със 110 к.с., след това следва 1,5-литровият със 150 к.с. и 2,0-литров със 190 к.с. (с 4х4 и 7-степенна DSG трансмисия). Дизелите ще са с обем 2,0 литра и мощност 116, 150 и 200 к.с. Всяка версия ще може да се поръчва с автоматична трансмисия, като версиите със 150 и 200 к.с. може и с 4х4. Има и вариант на метан със 130 к.с.

Източник: Skoda

Две са версиите мек хибрид (1,0 TSI EVO e-TEC и 1,5 TSI EVO e-TEC), но далеч по-интересен е първият плъг-ин хибрид. Octavia iV разчита на 1,4-литров TSI бензинов мотор със 150 к.с., а системната мощност възлиза на 204 к.с. и 350 Нм. На ток моделът ще може да измине до 55 км по цикъла WLTP. Трансмисията е 6-степенна автоматична.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Тестваме върха в гамата на Volkswagen: Touareg 3,0 V6 TDI

Топ 5 на най-ръждивите автомобили (2005-2014 г.)

И Бристол на война с дизелите за по-чист въздух

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

7 коментара
 
Пролетно време преди Коледа
Ексклузивно

Пролетно време преди Коледа

Преди 1 час
<p><strong>Пет </strong>любопитни факта за <strong>Коледа</strong></p>
Ексклузивно

Пет любопитни факта за Коледа

Преди 2 часа
Инцидент спря лифта в Сопот
Ексклузивно

Инцидент спря лифта в Сопот

Преди 13 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини