Н ай-малко 11 души, включително шестима членове на екипажа, са почувствали замайване и гадене по време на полет на Air India от Лондон до Мумбай в понеделник, съобщиха източници, пише Times of India.
Air India потвърди инцидента, но уточни, че само петима пътници и двама членове на екипажа са се почувствали зле.
Полетът AI-130 е изпълнен със самолет Boeing 777. Самолетът, който е подложен на засилен контрол след инцидента в Ахмедабад, е Boeing 787 Dreamliner.
Причината за неразположението се разследва. Недостатъчното подаване на кислород, което може да доведе до хипоксия, може да причини гадене и замайване по време на полет, както и хранително отравяне.
At least 11 persons, including six cabin crew members, felt dizzy and nauseated on an #AirIndia flight from #London to #Mumbai, said sources. Air India confirmed the incident but said only five passengers and two crew members took ill.
— The Times Of India (@timesofindia) June 24, 2025
More details 🔗 https://t.co/pstCpbZWlw pic.twitter.com/jlsj5N895Z
„На борда на полет AI-130 от Лондон Хийтроу до Мумбай петима пътници и двама членове на екипажа съобщиха, че са почувствали замайване и гадене по време на различни етапи от полета. Полетът кацна безопасно в Мумбай, където нашите медицински екипи бяха готови да окажат незабавна медицинска помощ. След кацането двама пътници и двама членове на екипажа, които продължаваха да се чувстват зле, бяха отведени в медицинското помещение за допълнителен преглед и по-късно бяха изписани. Разследваме инцидента и сме уведомили съответния регулаторен орган“, се казва в изявление на Air India.
Източник посочи, че проблем с декомпресията на кабината може да доведе до по-ниски нива на кислород в пътническата кабина, но тогава кислородните маски падат от горния панел, което не се е случило по време на този полет.
„Затова спадът в налягането в кабината вероятно не е причината. По-вероятната причина е хранително отравяне. По-вероятната причина е хранително отравяне“ , каза източникът.
Пилотите на полета не са били засегнати.
„Пилотите получават храната си след като пътниците са били обслужени. Те получават същата храна като пътниците. По-рано командирът и първият офицер получаваха отделни подноси с храна, които идваха от две различни кухни. Сервирането на пилотите на храна от различни кухни е превантивна мярка за безопасност в авиацията. Това гарантира, че евентуален проблем с кетъринга няма да засегне и двамата пилоти едновременно, като по този начин се запазва безопасността на полета чрез резервиране на екипажа“, каза източникът.