46

Р ешението е взето и влиза в сила на 10 декември, а на 15 декември се очаква да започне разпространението на новите винетни стикери, категорична бе и днес регионалният министър Лиляна Павлова след заседанието на Министерския съвет.

Винетките не са задължителни, тъй като не са данък или задължителна такса, припомни тя.

"По желание е. Който желае може да си закупи от новите стикери, който не желае - може да не си закупи и да не ползва пътищата."

Годишната винетка за 2015 г. ще важи до януари 2016 г. Освен това до края на декември могат да се купят винетки по старите цени.

Новите стикери ще бъдат представени в понеделник в сградата на АПИ.

Тежкият терен на около 60-километров участък от АМ "Хемус" увеличава стойността

за изграждането на магистралата, коментира още днес министър Павлова в отговор на въпрос защо цената на скоростния път в отсечката от Ябланица до разклона за Ловеч се е увеличила над индикативната.

Индикативните стойности са правени 2013 г. по предварително обявление без наличие на детайлно проектиране, а сега е налице реалният проект, на база на който компаниите преизчисляват своята финансова оферта, обясни тя. 

Трасето от 60 км е с тежък терен и включва над 3 км тунели и над 10 км виадукти, от типа на "Струма", добави министър Павлова.

До края на декември трябва да има избор на изпълнител, но процедурата е обявена под условие за осигуряване на финансов ресурс. Ако ще сключваме този договор, трябва да имаме мандат от парламента и осигуряване на финансиране от над 700 млн. лв., обясни Павлова.

Тя напомни, че строителството на този участък от магистрала "Хемус" излиза извън мандата на настоящето правителство, тъй като ще се строи до 2020 г.

По отношение на магистрала "Струма"

тя отбеляза, че има подписан договор за участък от около 20 км между Кресна и Сандански и за 12 км от Благоевград до Крупник.

Обявили сме процедурата за тунела на "Железница" и с остатъка от средствата трябва да направим самото дефиле, каза още министърът.

По думите й старият вариант е бил с цена от над 1 млрд. лева. При новото трасе, за което се прави обществено обсъждане, се разглеждат два алтернативни варианта. Те не включват един дълъг тунел, а комбинация от тунели, сложни съоръжения, включително и преминаване на две нива.

Затова не можем да кажем каква ще е индикативната стойност, защото сме на първи етап на идейно планиране, обясни министър Павлова.

Казусът с по-добрите пътища и по-скъпите винетки е като този с яйцето и кокошката – или събираме по-високи такси и поддържаме пътната мрежа, или не, категорична бе преди дни и в студиото на „Здравей, България” регионалният министър Лиляна Павлова.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

46 коментара
 
Сняг скова Франция и уби човек
Ексклузивно

Сняг скова Франция и уби човек

Преди 1 час
<p>Максимум 100 км/ч в Холандия</p>
Ексклузивно

Максимум 100 км/ч в Холандия

Преди 3 часа
Принц Карл Филип и принцеса София
Ексклузивно

Kралските двойки, които не познавате

Преди 3 часа
По-топло днес, кога ще вали
Ексклузивно

По-топло днес, кога ще вали

Преди 4 часа
КАТ глобява за зимни гуми от днес
Ексклузивно

КАТ глобява за зимни гуми от днес

Преди 5 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини