България е сред петте страни с най-голям обем търговски центрове в строеж през 2009 г. - годината, в която европейският пазар на този сегмент отбелязва рекорден спад от 19 на сто.
Това е посочено в доклада "Развитие на търговските центрове в Европа" за миналата година на "Фортън интернешънъл" (Forton International) и "Кушман и Уейкфийлд" (Cushman&Wakefield), цитиран от БТА.
Повече от 600 хил. квадратни метра нови търговски площи предстои да бъдат завършени и отдадени у нас през тази и следващата година.
Това ще изведе страната на по-челни позиции и в класацията "Квадратни метри търговска площ на 1000 души", където засега България е на предпоследно място с едва 28,2 кв. м.
Според доклада България, заедно с Хърватия, отбелязва най-висок ръст по отношение на новоизлезли търговски имоти, макар отварянето на голяма част от тях да бе отложено за 2010 г.
Въпреки значително по-ниските нива на наемите, особено извън София, отдаването на нови площи в условията на икономическа криза и ограничено потребление, е трудно, казва Сергей Койнов, изпълнителен директор на "Фортън интернешънъл".
Ето защо е твърде вероятно откриването на известна част от планираните търговски центрове отново да се отложи за следващите няколко години.
Първите две места в класацията на търговски центрове в процес на изграждане се заемат съответно от Русия и Турция, където се наблюдава и най-динамично развитие на пазара през 2009 г.
Румъния е на десето в класацията.
През 2008 г. страната заемаше седмото място, но отлагането на строежи и дори анулирането на планирани проекти стана причина тя да отстъпи в класацията.
Според доклада строителството на нови търговски центрове в Румъния ще намалее до 130 кв. м през 2011 г. спрямо 750 хил. кв.м през 2009 г.
В периода 2010-2011 г. в Румъния ще бъдат приключени 418 хил. кв. м площ търговски центрове.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!