Забавянето на проекта на втория мост на Дунав идва от румънската страна, смята Мартин Димитров от Института за пазарна икономика. Според него Румъния искала големият пътен трафик да бъде по-дълго на нейна територия и така да упражнява по-голям контрол над потока от стоки. А неуредиците от българска страна били вследствие на разногласията между различните политически сили в администрацията. Присъединяването на България и Румъния към ЕС обуславя да има естествен път към Гърция през двете страни и натискът от ЕС става важен инструмент за реализацията на проекта, смята Димитров.
"Няма забавяне на проекта, мостът ще бъде завършен, но извън мандата на нашето правителство. Мои приоритети са 7-те инфраструктурни проекта на кабинета, между които летище София, електрификацията на жп линията до Драгоман, участъкът Пловдив - Свиленград, ГКПП-тата и др.", заяви вицепремиерът Николай Василев.
Автомагистралата София - Ниш, подкрепена от Пакта за стабилност, е много скъп проект за сърбите, коментираха още експертите. Пактът е инструмент за създаване на единна политика за целия регион, но местните правителства трябва да са двигателят на процесите, смятат те.