Кирил Йорданов е завършил Юридическия факултет на СУ "Св. Климент Охридски". От 1983 до 1991 г. е съдия във Варненския окръжен съд. По време на правителството на Филип Димитров става областен управител на Варна. Избран е за депутат в 37-ото Народно събрание от варненската листа на "Коалиция за България". През 1999 и 2003 г. печели кметските избори.

- Г-н Йорданов, пред какви трудности се изправи Варна през изтичащата 2005 г.?

- Думата неприятности бих заменил с усилия. Те бяха в три насоки.
Първо, през тази година трябваше да сложим ред в концепциите за развитие на града в няколко посоки. Трябваше да изработим план за развитие на Варна за периода 2007-2013 г., защото той е предпоставка за участие и теглене на средства от еврофондовете.

Второто е изготвянето на общия устройствен план на града - това е висшият закон за развитие на Варна. Трето, работим върху всяка една от сферите, които имат потенциал да се развиват - готвим стратегия за здравеопазването, туризма и т.н.

Друга важна част за морската столица е транспортната схема, която не само е готова, а започна и реализацията й. Трябваше да се изработят собствени мерки на регламент и при работата в сферите на строителството, зелените площи, рекламната дейност и паркирането.

В някои отношения националното законодателство се забавя, заради което се налага мерките да бъдат регламентирани според спецификата на населеното място.

Всяка акция, която е свързана със строителство, с промяна на досегашния ритъм на града е последвана от някаква реакция. В такъв случай е необходимо хората да бъдат обезщетени и успокоени, като естествено се спазят съдебните процедури.

- При такива случаи как обезщетявате съгражданите си?

-  Със замени на жилища. Това, което отнемем, не става с отчуждаване, предоставяме право на избор. Например махнах бараките, защото гостите на града реагират доста остро на тази гледка.

Естествено имаше съпротива. Разбирам защо. Това все пак е източник на препитание за притежателите им.

- Да разбирам ли, че тези практики ще продължат и през следващата година?

- Дори ще се задълбочават. Вече започнаха да излизат първите резултати от наши проекти, които са спечелили средства. Това е другата сфера, в която ще продължим да се борим.

Ще търсим нашето реално партньорство и мястото на града на картата на Европа. Ще наблегна на това, защото смятам, че на другите дейности вече е дадено сериозно начало.

- Варна е голям град с много проблеми, един от тях е чистотата...

- Аз знам и един друг голям град, който също има проблеми с чистотата, но там са по-тежки. Варненци са недоволни от чистотата на града. Но варненци не знаят какво става, те не могат да сравняват с други градове.

А по отношение чистотата аз смятам, че тя е на добро ниво. Проблемът се състои в следното - как да се обхванат по-големи територии от града. Това е един аспект на бъдещи усилия. Трябва да увеличим териториите, където активно, ежедневно се чисти.

Другото, което трябва да направим, е да тласнем фирмите по пътя на закупуване на съвременна техника. И не на последно място, трябва да има контрол върху разходваните средства, въвеждане на нови технологии. Да се следи реално какво се извършва, за да се плаща за труда.

Пред нас е същият проблем, който стои и пред София, но малко по-изтеглен във времето. Нашето сметище е с трайност на живота 2008 г. Дотогава трябва да решим два въпроса. Къде да се намира сметището, защото то може да обслужва не само нашия град, но и няколко общини и курортни места.

Мислим за сметище в европейския смисъл на думата, където да се депонира, или да изберем варианта, в който боклукът да се преработва. Ако изберем този вариант, трябва да отчетем способността на българина или по-точно неговата невъзможност да заплаща по-високите разходи, свързани с тази дейност. Имаме много предложения. В следващите месеци трябва да изберем пътя на развитие.

- Все пак имате две години да изберете технология...

- Хубаво би било за тези две години тази технология дори да заработи, но сроковете са кратки. Затова имаме и резервен вариант. Той е удължаване живота на съществуващото сметище, за да не се стига до конфликт от типа на софийския.

- Как се развива Варна в транспортно отношение?

-  На пет места трябва да започне строителството на подземни паркинги. Има и общинска, и частна инициатива.

Частната инициатива по принцип е длъжна да помисли за действия в тази насока, за изграждането на големи обекти, където по вътрешните норми и правила трябва да се разкрият и паркоместа. Ако не може на същото място, да бъдат изградени на друго. Тук е зацепването - частна инициатива-бизнес-предприемач-община.

- А как виждате този процес във времето?

-   Не може да бъде поставен максимален срок, защото на практика с решението на общинския съвет, което е още топло, ние поставяме началото на една процедура, по силата на която трябва да изберем фирмите, които ще ги изграждат. А тук вече може да има обжалване, може да има съдебен ексцес, затова горна граница не може да бъде сложена.

Избрахме концесионер и в момента вече може да видите първите резултати. Това е много важен елемент на инфраструктурата на града.
На следващата сесия трябва да вземем решение и за спирките на Варна. Основната цел по пътя на отдаване на концесия е ограничаването на търговската инициатива на територията на спирките.

- Какви са отзивите на туристите, посетили Варна?

-  Моите впечатления от отзивите на туристите са придобити в една част от думите на най-големите туроператори в Европа, защото Варна доскоро беше единствената община, която участваше в най-голямото туристическо изложение в Европа - в Берлин. Имахме собствен щанд, със собствени изработени рекламни материали и аз знам становището на големите туроператори.

Един от въпросите, които те поставиха, беше решаването на проблемите с проституцията, строителството, инфраструктурата и шума. Това е становището на туроператорите. Това е едното.

Имам навика да спирам туристи, които ходят на групи из града, за да разговарям с тях. Разбира се, че в тези искрено изразени, спонтанно
предизвикани становища варираме от забележки до искрено казани хубави думи. Хубавите реакции са мотив за работа, също както и критичните забележки.

– Г-жо, може ли да отида до тоалетната? – Можеш, но ще пропуснеш урока. – Добре, ще рискувам бъдещето си за настоящето.
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Свалят лихвата върху неплатени задължения

Свалят лихвата върху неплатени задължения

България Преди 2 минути

България има една от най-високите законни лихви при просрочие в Европейския съюз

Евакуация, пътник направи опасно откритие на претъпкан самолет

Евакуация, пътник направи опасно откритие на претъпкан самолет

Свят Преди 20 минути

Боеприпаси с мистериозна маркировка бяха намерени близо до седалка 7A на полет за Синсинати, самолетът бе евакуиран и пътниците претърсени, но опасност не бе установена

Мистерията на „изгубения град Z“ и изчезналия изследовател

Мистерията на „изгубения град Z“ и изчезналия изследовател

Любопитно Преди 27 минути

За съвременния пътешественик тази джунгла остава изключително предизвикателна

DARA се сблъсква със Златния шалтер в “Пееш или лъжеш”

DARA се сблъсква със Златния шалтер в “Пееш или лъжеш”

Любопитно Преди 28 минути

Тази неделя към панела се присъединяват Саня Армутлиева и Вениамин

"Спаси София" предлага рекордна инвестиция в градския транспорт за 250 нови превозни средства

"Спаси София" предлага рекордна инвестиция в градския транспорт за 250 нови превозни средства

България Преди 58 минути

Очакванията са новите превозни средства да пристигат поетапно в периода 2026–2028 г.

Как да влияете на всеки зодиакален знак успешно

Как да влияете на всеки зодиакален знак успешно

Любопитно Преди 1 час

В крайна сметка, влиянието не е убеждаване – то е разбиране

Трите деца на Иванка Тръмп наследиха височината ѝ като супермодел в рядка семейна снимка

Трите деца на Иванка Тръмп наследиха височината ѝ като супермодел в рядка семейна снимка

Любопитно Преди 1 час

Иванка Тръмп и децата ѝ впечатляват с височина и стил на футболния терен

Skims на Ким Кардашиян вече струва 5 милиарда долара

Skims на Ким Кардашиян вече струва 5 милиарда долара

Любопитно Преди 1 час

Очаква се приходите на марката да надхвърлят 1 милиард долара до края на годината

Внимание: Измамници използват еврото, за да източват сметки

Внимание: Измамници използват еврото, за да източват сметки

България Преди 1 час

Фалшиви обаждания на английски заплашват, че ще закрият сметаката ви

iPhone

$230 за „разрязан чорап“ – подигравки за новия iPhone Pocket на Apple онлайн

Технологии Преди 1 час

Apple се оказа под вълна от подигравки в интернет след обявяването на нов калъф за iPhone

<p>Антъни Джошуа готви завръщане на ринга</p>

Антъни Джошуа готви завръщане на ринга – възможен мач срещу Джейк Пол

Любопитно Преди 1 час

Джошуа не е излизал на ринга, откакто претърпя поражение в петия рунд от сънародника си Даниел Дюбоа през септември миналата година

Въоръжен грабеж в заведение в Монтанско, задържан е 16-годишен

Въоръжен грабеж в заведение в Монтанско, задържан е 16-годишен

България Преди 1 час

Той заплашил служителите с газ-сигнален пистолет

Мащабно военно учение за реакция при авиокатастрофа се провежда край Велинград

Мащабно военно учение за реакция при авиокатастрофа се провежда край Велинград

България Преди 1 час

Целта му е повишаване на готовността за реакция при извънредни ситуации

Какво слагат в кравето сирене

Какво слагат в кравето сирене

България Преди 1 час

Малко са ресторантите и туристическите обекти в България, които купуват истинско сирене, казва Димитър Зоров

Изненадващо лекарство спасява от инфаркт и инсулт, според ново проучване

Изненадващо лекарство спасява от инфаркт и инсулт, според ново проучване

Любопитно Преди 2 часа

Хората, които приемали ниски дози колхицин, по-рядко получавали инфаркт или инсулт. На всеки 1000 души били предотвратени 9 инфаркта и 8 инсулта в сравнение с тези, които не получавали лекарството