0

Кирил Йорданов е завършил Юридическия факултет на СУ "Св. Климент Охридски". От 1983 до 1991 г. е съдия във Варненския окръжен съд. По време на правителството на Филип Димитров става областен управител на Варна. Избран е за депутат в 37-ото Народно събрание от варненската листа на "Коалиция за България". През 1999 и 2003 г. печели кметските избори.

- Г-н Йорданов, пред какви трудности се изправи Варна през изтичащата 2005 г.?

- Думата неприятности бих заменил с усилия. Те бяха в три насоки.
Първо, през тази година трябваше да сложим ред в концепциите за развитие на града в няколко посоки. Трябваше да изработим план за развитие на Варна за периода 2007-2013 г., защото той е предпоставка за участие и теглене на средства от еврофондовете.

Второто е изготвянето на общия устройствен план на града - това е висшият закон за развитие на Варна. Трето, работим върху всяка една от сферите, които имат потенциал да се развиват - готвим стратегия за здравеопазването, туризма и т.н.

Друга важна част за морската столица е транспортната схема, която не само е готова, а започна и реализацията й. Трябваше да се изработят собствени мерки на регламент и при работата в сферите на строителството, зелените площи, рекламната дейност и паркирането.

В някои отношения националното законодателство се забавя, заради което се налага мерките да бъдат регламентирани според спецификата на населеното място.

Всяка акция, която е свързана със строителство, с промяна на досегашния ритъм на града е последвана от някаква реакция. В такъв случай е необходимо хората да бъдат обезщетени и успокоени, като естествено се спазят съдебните процедури.

- При такива случаи как обезщетявате съгражданите си?

-  Със замени на жилища. Това, което отнемем, не става с отчуждаване, предоставяме право на избор. Например махнах бараките, защото гостите на града реагират доста остро на тази гледка.

Естествено имаше съпротива. Разбирам защо. Това все пак е източник на препитание за притежателите им.

- Да разбирам ли, че тези практики ще продължат и през следващата година?

- Дори ще се задълбочават. Вече започнаха да излизат първите резултати от наши проекти, които са спечелили средства. Това е другата сфера, в която ще продължим да се борим.

Ще търсим нашето реално партньорство и мястото на града на картата на Европа. Ще наблегна на това, защото смятам, че на другите дейности вече е дадено сериозно начало.

- Варна е голям град с много проблеми, един от тях е чистотата...

- Аз знам и един друг голям град, който също има проблеми с чистотата, но там са по-тежки. Варненци са недоволни от чистотата на града. Но варненци не знаят какво става, те не могат да сравняват с други градове.

А по отношение чистотата аз смятам, че тя е на добро ниво. Проблемът се състои в следното - как да се обхванат по-големи територии от града. Това е един аспект на бъдещи усилия. Трябва да увеличим териториите, където активно, ежедневно се чисти.

Другото, което трябва да направим, е да тласнем фирмите по пътя на закупуване на съвременна техника. И не на последно място, трябва да има контрол върху разходваните средства, въвеждане на нови технологии. Да се следи реално какво се извършва, за да се плаща за труда.

Пред нас е същият проблем, който стои и пред София, но малко по-изтеглен във времето. Нашето сметище е с трайност на живота 2008 г. Дотогава трябва да решим два въпроса. Къде да се намира сметището, защото то може да обслужва не само нашия град, но и няколко общини и курортни места.

Мислим за сметище в европейския смисъл на думата, където да се депонира, или да изберем варианта, в който боклукът да се преработва. Ако изберем този вариант, трябва да отчетем способността на българина или по-точно неговата невъзможност да заплаща по-високите разходи, свързани с тази дейност. Имаме много предложения. В следващите месеци трябва да изберем пътя на развитие.

- Все пак имате две години да изберете технология...

- Хубаво би било за тези две години тази технология дори да заработи, но сроковете са кратки. Затова имаме и резервен вариант. Той е удължаване живота на съществуващото сметище, за да не се стига до конфликт от типа на софийския.

- Как се развива Варна в транспортно отношение?

-  На пет места трябва да започне строителството на подземни паркинги. Има и общинска, и частна инициатива.

Частната инициатива по принцип е длъжна да помисли за действия в тази насока, за изграждането на големи обекти, където по вътрешните норми и правила трябва да се разкрият и паркоместа. Ако не може на същото място, да бъдат изградени на друго. Тук е зацепването - частна инициатива-бизнес-предприемач-община.

- А как виждате този процес във времето?

-   Не може да бъде поставен максимален срок, защото на практика с решението на общинския съвет, което е още топло, ние поставяме началото на една процедура, по силата на която трябва да изберем фирмите, които ще ги изграждат. А тук вече може да има обжалване, може да има съдебен ексцес, затова горна граница не може да бъде сложена.

Избрахме концесионер и в момента вече може да видите първите резултати. Това е много важен елемент на инфраструктурата на града.
На следващата сесия трябва да вземем решение и за спирките на Варна. Основната цел по пътя на отдаване на концесия е ограничаването на търговската инициатива на територията на спирките.

- Какви са отзивите на туристите, посетили Варна?

-  Моите впечатления от отзивите на туристите са придобити в една част от думите на най-големите туроператори в Европа, защото Варна доскоро беше единствената община, която участваше в най-голямото туристическо изложение в Европа - в Берлин. Имахме собствен щанд, със собствени изработени рекламни материали и аз знам становището на големите туроператори.

Един от въпросите, които те поставиха, беше решаването на проблемите с проституцията, строителството, инфраструктурата и шума. Това е становището на туроператорите. Това е едното.

Имам навика да спирам туристи, които ходят на групи из града, за да разговарям с тях. Разбира се, че в тези искрено изразени, спонтанно
предизвикани становища варираме от забележки до искрено казани хубави думи. Хубавите реакции са мотив за работа, също както и критичните забележки.

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

д

Само за ден: Полицията установи 37 водачи, качили се зад волана след употреба на алкохол

България Преди 11 минути

13 шофьори са били под въздействието на наркотици

.

Пушенето, алкохолът и кафето увеличават риска от деменция

Любопитно Преди 1 час

Липсата на сън също вреди на когнитивната функция

f

Епископ Арсений е избран на първи тур за кандидат за Сливенски митрополит

България Преди 2 часа

За него в бюлетините бяха отчетени 26 гласа, като за избор са необходими 22 гласа

д

Експерти: Германия ще претърпи сериозни икономически последици, ако напусне ЕС

Свят Преди 2 часа

Пет години след такава стъпка могат да бъдат закрити и около 2,5 млн. работни места

Йотова към българите в чужбина: По-силни сме с всички вас

Йотова към българите в чужбина: По-силни сме с всички вас

България Преди 2 часа

Вицепрезидентът благодари на нашите сънародници, че предават на поколенията любовта и знанието за България.

Британският министър: По-силните връзки между Китай и Русия застрашават демокрацията

Британският министър: По-силните връзки между Китай и Русия застрашават демокрацията

Свят Преди 3 часа

Лидерите на Русия и Китай обещаха в четвъртък "нова ера" на своето партньорство между двете страни

сссссссссссс

Васко Василев посвири и поговори лично с крал Чарлз (СНИМКА)

България Преди 3 часа

Виртуозният българин публикува снимка с монарха в личния си профил в Instagram

<p>Украйна е унищожила всички&nbsp;37 дрона, изстреляни от Русия</p>

Украйна е унищожила всичките 37 дрона, изстреляни от Русия

Свят Преди 4 часа

Цели са били множество места в страната, включително столицата Киев

<p>Енергийният министър заминава за САЩ заради реакторите за АЕЦ &quot;Козлодуй&quot;</p>

Енергийният министър заминава за САЩ заради реакторите за АЕЦ "Козлодуй"

България Преди 4 часа

Малинов ще обсъди възможности и за участие в реализацията на проекти в българския енергиен сектор

<p>Изкуственият интелект се пробва с въпрос&nbsp;от матурата за БЕЛ&nbsp;- как се справи?</p>

Кой се справи по-добре с въпрос от матурата - зрелостниците или изкуственият интелект?

България Преди 4 часа

Вижте кой надделя в импровизираната битка - Chat GPT или учениците

Нова Каледония

Стотици полицаи на крак във Франция в битка за контрола върху Нова Каледония

Свят Преди 5 часа

Повече от 600 души срещу барикадите, блокирали 60-километровия път

<p>Животът на Роберт Фицо вече е извън опасност</p>

Животът на Роберт Фицо вече е извън опасност

Свят Преди 5 часа

Информацията е от вицепремиера на Словакия Роберт Калинак

<p>Професор Овчаров: Дракула е говорел чист български език</p>

Професор Овчаров: Дракула е говорел чист български език

Любопитно Преди 5 часа

Любопитни факти около историческата личност, княз Влад Цепеш, от популярния ни археолог

Двама младежи загинаха при тежка катастрофа в Пловдив

Лекарите от „Спешна помощ” ужасени от тежката катастрофа в Пловдив

България Преди 6 часа

Иначе състоянието на двамата младежи, които пострадаха при инцидента, се подобрява

<p>Тир помете дърво и трафопост в с. Баница, по чудо няма жертви</p>

Тир помете дърво и трафопост в село Баница, по чудо няма жертви

България Преди 6 часа

Водачът на катастрофиралото превозно средство е от турски произход