Произведенията на Кристо са показани на различни носители - от предварителни скици и колажи, до подготвителни макети и фотографии на завършените проекти. Творбите са от колекцията на известните нюйорски ценители на модерното изкуство Дороти и Хърбърт Фогел, които притежават най-пълната негова сбирка в САЩ. През есента изложбата ще гостува и в Музея за съвременно изкуство в Сан Диего. Това е първата по рода си експозиция, посветена на скулптурите на българина, чието истинско име е Христо Владимиров Явашев, изтъква агенцията.
Според "Асошиейтед прес" излагането на творби от Кристо и съпругата му Жан-Клод изисква освен въображение и доста търпение. Иначе нямало как музей да покаже например "Бягащата ограда", съставена от 2050 панела от плат, която се разпростира на дължина 24 мили.
Агенцията цитира пресконференцията на Жан-Клод, която казва, че получаването на разрешение за дадена творба често отнема повече време от изработването й. Подобен бил случаят с Райхстага - този проект им отнел 25 години (от 1971 до 1995 г.), като през това време се сменили шестима шефове на германския парламент. Това доказва едно: че политиците си отиват, а изкуството остава, казва Жан-Клод. Бундестагът се мести в сградата на Райхстага (германския парламент отпреди Втората световна война), когато столицата на страната бива преместена от Бон в Берлин, пояснява "АП" и припомня, че Райхстагът останал опакован две седмици и е привлякъл 5 млн. зрители. По изчисления на Жан-Клод арт-двойката е похарчила 13 млн. долара за подготовката на този проект и е платила 150 000 долара наем "на германския народ".
"Харчим всичките си средства за своите проекти. Парите идват от продажбата на произведения, създадени от Кристо, който работи сам в ателието си", обяснява съпругата на българина и добавя, че двамата действат съвместно само по проекти на открито, а в ателието работи само Кристо, тъй като тя не умеела да рисува и се грижела за счетоводството.