О т БМВ представиха следващото поколение "Мини". Промените по дизайна са повече от минимални, но въпреки това от компанията майка настояват, че става дума именно на следващата генерация на легендарния мъник, а не за фейслифт на актуалния модел.
Модерният наследник на култовия автомобил, проектиран от сър Алекс Исигонис, се появи на бял свят преди 5 години и се радва на изключителен успех.
След продадени 800 хил. бройки, ръководството на мюнхенския концерн логично е предпочело да не прави революционни промени в начина, по който изглежда "Мини".
Разликите с предшественика му са толкова малки, че е трудно да бъдат забелязани на пръв поглед. Най-съществената от тях е по-голямата дължина на новия автомобил, който ще направи своя официален дебют на салона в Париж наесен.
Дори и тя обаче не е чак толкова забележителна - става дума за 60 мм. Другата основна новост са различните фарове и стопове. Отвътре промените са толкова, колкото и отвън - много малко, но все пак те правят впечатление по-лесно.
В техническо отношение обаче новото "Мини" има какво да покаже. Версиите "Купър" и "Купър S", който очакват да влязат в продажба от началото на следващата година, идват с нови 1,6-литрови двигатели.
Единият от тях е атмосферен агрегат със 120 к.с., а другият е с принудително пълнене и разполага със 175 "коня". Моторите, плод на сътрудничеството между БМВ и конгломерата ПСА, обещават повече гъвкавост в ниските обороти и повече мощ във високите работни режими.
В скоро време се очаква и модерен дизел.
Новият модел ще се предлага с 6-степенна механична скоростна кутия, като има вариант и за автоматик, който се управлява чрез планки, разположени зад волана.