6

В много от храните в днешно време се съдържа захар. Дори и тези от тях, които смятаме за здравословни - като например мюсли, различни барчета и повечето напитки, съдържат захар. 

А мантрата "яде ми се нещо сладичко" по правило ни се случва по няколко пъти на ден. 

Само че има моменти, в които може би хапването на шоколад, вафла или друг десерт, е станало навик. Или повече - пристрастили сме се към сладкото!

КАК ДА РАЗБЕРЕМ, ЧЕ ИМАМЕ ПРОБЛЕМ СЪС СЛАДКОТО - СНИМКИ

Един от признаците е, че сме станали "резистентни". Това означава, че колкото повече сладко поглъщаме, от толкова повече захар започваме да имаме нужда. Нещо като развиване на зависимост. Затова е много важно да внимаваме: кога наистина имаме нужда от захар и кога е просто навик. 

Източник: Thinkstock/Getty Images

Един от страничните ефекти на захарта е, че дава енергия много бързо, но след това и много бързо чувстваме спад на силите

Колко е допустимата дневна доза захар?

Според Световната здравна организация, не бива да бъде повече от 7 чаени лъжички или 24 грама. 

Една вреда от мазните храни специално за мъжете

Здравословните храни, които не са добри за нас

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@