О бодряващо, ароматно и любимо на много от нас. Кафето! Със сигурност то има много почитатели, които му се наслаждават, не само в ранните сутрешни часове. Какви са допустимите количества кофеин обаче, за да не навредим на здравето си?

Данните от изследване на американски учени, публикувано в "МедикалЕкспрес", показват че консумацията на кафе всъщност НЕ увеличава риска от аритмия при повечето хора.

Какво казва любимото ви кафе за вас

Изследователите от Калифорнийския университет в Сан Франицско опровергават твърденията,

че кафето допринася за нарушаването на сърдечната дейност.

Кои хора не трябва да пият кафе

Учените доказват, че всяка допълнителна чаша кафе, която човек изпива през деня, може да намали риска от аритмия средно с около 3%.

Кафето - любимата напитка на човечеството

Те анализират данни на повече от 386 хиляди души, участвали в дългосрочно здравно проучване във Великобритания. 

От тях около 17 хиляди души страдат от сърдечна аритмия средно 4,5 години. Всички участници съобщават количеството кафе, което консумират.

Американските учени сравняват отговорите на доброволците в проучването с вероятността да получат смущения в сърдечния ритъм в бъдеще. Оказва се, че няма връзка между кафето и нарушенията на сърдечния ритъм, дори и когато се отчитат генетични фактори, влияещи на начина, по който човешкото тяло усвоява кофеина.

Защо пиенето на кафе на гладно е опасно

Кафето има противовъзпалителни свойства, а възпаление би могло да допринесе за нарушения на сърдечния ритъм. Освен това кофеинът може да предизвика по-голяма физическа активност, което също намалява риска от аритмии.

Къде са най-големите любители на кафе

В същото време учените констатират,

че полезният ефект от пиенето на напитката е незначителен и те не препоръчват да се пие много кафе, когато пациентът вече е развил аритмия и се опитва да я овладее. Изследванията не изключват, че някои хора могат да бъдат силно пристрастени към кофеина.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
ЦИК прие хронограма за президентските избори

ЦИК прие хронограма за президентските избори

България Преди 32 минути

До 9 септември ЦИК трябва да определи условията и реда за провеждане на предизборната кампания

Пожар и експлозия в завод за боеприпаси край Рим

Пожар и експлозия в завод за боеприпаси край Рим

Свят Преди 1 час

Експлозията избухна в следобедните часове в град Колеферо

Безпрецедентни дъждове в Япония, обявиха най-висока степен на тревога

Безпрецедентни дъждове в Япония, обявиха най-висока степен на тревога

Свят Преди 3 часа

100 литра дъжд на квадратен метър са паднали само за един час

DARA поздрави Бургас за домакинството на "Евровизия"

DARA поздрави Бургас за домакинството на "Евровизия"

България Преди 5 часа

DARA: Всички погледи са във вас в момента

Радев обеща да съхрани ТЕЦ-овете и въгледобива

Радев обеща да съхрани ТЕЦ-овете и въгледобива

България Преди 5 часа

За целта правителството е в постоянен диалог с Европейската комисия

Полицията откри 46 питбула в незаконен развъдник

Полицията откри 46 питбула в незаконен развъдник

България Преди 5 часа

На собствениците са съставени актове за административни нарушения

11 септември 2001 година, когато бе атакувано сърцето на Америка

13 август 2001: Хитрият ход на КСМ, който остава незабелязан преди 11 септември

Свят Преди 6 часа

КСМ е бил известен на американското разузнаване още от 90-те години, но през юни 2001 г. получава виза под фалшива самоличност

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

Свят Преди 6 часа

Антъни Хайнс, Джереми Уилямс и Карлос Куеста-Родригес са осъдени за убийства в три различни щата

Илияна Йотова поздрави Бургас за  „Евровизия“

Илияна Йотова поздрави Бургас за „Евровизия“

България Преди 6 часа

Президентът: Нека бургазлии се гордеят с прекрасния си град

Иранци се подиграха на Тръмп - уплашил се от Иран

Иранци се подиграха на Тръмп - уплашил се от Иран

Свят Преди 7 часа

"Унижение" за американския лидер

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Свят Преди 7 часа

От полицията заявиха, че на този етап няма непосредствени признаци за саботаж

Част от професиите, които традиционно дават първа работа на младите хора, се свиват, докато технологичните промени увеличават нуждата от нови умения.

67 милиона младежи са безработни: Технологиите променят първите стъпки в кариерата

Парите ни Преди 7 часа

Младежката безработица расте, а част от традиционните начални позиции на пазара на труда намаляват

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

България Преди 7 часа

Пулев: Правителството работи неуморно и в правилната посока

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Свят Преди 7 часа

По-рано бе съобщено за удар и по обект на руската компания "Уайлдберис"

Парис Джексън разкри истината за детството си с Майкъл Джексън и битката с пороците

Парис Джексън разкри истината за детството си с Майкъл Джексън и битката с пороците

Любопитно Преди 8 часа

Парис Джексън разкри неподозряни подробности за детството си с Майкъл Джексън, строгите забрани за телевизия и атракциони, както и за тежката си битка с наркотичната зависимост, от която е напълно излекувана и трезва от 2020 година насам