П ланира се въвеждане на напълно автоматизирана система за санкции – без човешка намеса. Превишаването на скоростта ще генерира автоматично електронен фиш, изпращан на електронен адрес. При липса на електронен адрес, глобата ще бъде удвоявана. Неплатени санкции ще водят до сваляне на регистрационните номера, особено при чуждестранни нарушители. Целта е възстановяване на реда и дисциплината по пътищата. България трябва да спре да бъде на първо място по брой жертви и ранени при пътни произшествия.
Това заяви вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов, който пристигна на железопътната гара в Бургас с пътническия влак от София.
Караджов: Войната на тировете по пътищата няма да бъде толерирана
„Контролът по пътищата на страната ще бъде засилен чрез интеграция на информационните системи на институциите”, съобщи той.
През последните два дни се регистрираха шест тежки пътни инцидента, като повечето от тях са резултат от самокатастрофиране на тежкотоварни превозни средства. Анализите показват, че основна причина е превишената скорост, установена чрез тахографи. При някои случаи, камиони са се движили с 90 км/ч при разрешени 50, което е довело до тежки последствия за участниците в движението.
„Основният проблем е човешкият фактор – липсата на преценка и отговорност у водачите. Въпреки това, състоянието на пътната инфраструктура също е допринасящ фактор. Държавата остава длъжник по отношение на безопасността на пътната мрежа”, каза Караджов.
Той поясни, че КАТ, ДАИ и ТОЛ управлението работят по интеграция на своите информационни системи.
Караджов с важна информация за новите шофьори
Целта е по-добра координация и ефективен контрол. Например, при установено претоварване на ТИР чрез електронен кантар, данните ще се предават в реално време, а нарушителят ще бъде спрян на следващия пост.
Проверките показват и други нарушения – най-вече неспазване на времето за почивка от страна на шофьорите. В момента се обработват данни от над 470 превозни средства и техните водачи.