"Процедурата по приемане на самолета F-16 Block 70 е в ход – ще има техническо и летателно приемане, процедурата е продължителна и самолетът не е приет, той ще бъде приет, когато и двете процедури са изпълнени".
Това заяви командирът на Военновъздушните сили ген.-майор Николай Русев, предаде БГНЕС.
Българският F-16 няма да лети на парада за Деня на храбростта
"Към момента работим с "Локхид Мартин" и ВВС на САЩ, които ни помагат по усвояване на самолета", поясни Русев.
"След кацането на самолета у нас има отклонение в работата на една от системите, което не значи, че самолетът е счупен. Проблемът ще бъде отстранен", подчерта Русев.
"Допълнителен риск за летците и за новата авиационна техника няма да приема, самолетът ще лети тогава, когато сме готови да го пуснем в полет. Сигурен съм, че за следващите самолети, които пристигат в България процедурата ще бъде облекчена", обясни Русев.
"МиГ-29 ще лети толкова дълго, колкото ние усвояваме F-16, ще направя всичко възможно усвояването на самолета да стане възможно най-бързо", подчерта Русев.
Адмирал Емил Ефтимов заяви, че F-16 със своите способности използва широка гама от най-съвременни сензори и въоръжение. Постигането на пълни оперативни способности е предизвикателство за ВВС и армията. От оперативна гледна точка това е избор за интегрирането на нашите ВВС в обща система за ПВО на НАТО.
Представят официално първия F-16 Block 70
"Върви процес по летателно приемане на самолета и приемане на въоръжение", уточни Ефтимов.
Министърът на отбраната Атанас Запрянов припомни, че процедурата по избора и сключване на договора за F16 беше направено от МО с участие на комисия и работни групи от другите ведомства.
"Всички финанси са осигурени, както и средствата за подготовка на инфраструктурата в трета авиационна база, в ход е изграждането. Средствата за гаранция също се имат предвид, когато се сключваше договорът, наясно сме с това, което се договаря със САЩ за жизнения цикъл на самолетите", каза Запрянов.