Таксиметрови шофьори протестират днес в София и Пловдив.
В 11 ч. пред храма "Св. Александър Невски" започнаха да пристигат таксита за националния протест на таксиметровите водачи.
Пред храма вече има около 60 таксита и продължават да пристигат коли, съобщи Агенция "Фокус".
По информация на DarikNews.bg повече от 100 таксиметрови коли от Пловдив и Смолян ще пристигнат в столицата за протестa.
Организаторите на протеста настояват да отпадане долната граница за първа регистрация на таксиметровия автомобил от пет години и да се вдигне горната граница за експлоатация на колата, която в момента е 10 години.
Протестиращите настояват още да отпадне контрола на ИА "Автомобилна администрация"
при таксиметровите автомобили и той да се извършва само от служители на КАТ "Пътна полиция".
Според тях не е необходимо експерти на Агенцията да проверяват за техническата изправност на автомобили при това, че има пунктове, които проверяват състоянието на автомобилите.
"ИА "Автомобилна администрация" получава 20% от глобите, които отиват за тяхното материално стимулиране. Това е конфликт на интереси.
Тези хора правят всичко възможно да пишат колкото се може повече актове за несъществуващи нарушения и ако премиерът не ни приеме почваме протести в цялата страна", заяви председателят на транспортния синдикат.
Шефът на транспортната комисия в парламента Иван Вълков: Исканията на протестиращите таксиметрови превозвачи са неоснователни
Според Вълков предписанията в закона за регистрацията на таксиметровите автомобили и сроковете за експлоатация гарантират безопасността на движението.
Ако предложенията на таксиметровите шофьори бъдат приети, това би било отстъпление от законодателството, което беше променено през 2009 г., допълни той.
И припомни, че с приетите тогава промени е "повдигнато нивото на техническото състояние на тези автомобили", които са най-бързо остаряващите, износващи се автомобили.
Във връзка с идеята за създаване на "техническа" полиция, която да следи за техническото състояние на колите, Иван Вълков припомни, че в момента има пунктове за годишен технически преглед, както и сервизи, които обслужват тези коли.
По принцип, смята той, идеята не е лоша, в някои държави има такава практика, но въвеждането й изисква сериозен анализ.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!