Сиренето, кашкавалът, луканката, лютеницата и бозата са на път да се появят и на трапезата на европееца.
От фонд "Земеделие" съобщиха, че български хранителни продукти ще се рекламират чрез промоционални програми на Европейския съюз.
През следващите три години имаме шанса да убедим европейските си събратя, че традиционните български месни произведения не отстъпват на западните вурстове, а киселото мляко е различно от йогурта.
Това е възможност и да превърнем тези продукти в част от ежедневието им, а не само в спомен от лятната ваканция.
На бизнес форума "Храни и напитки" Елена Александрова, експерт във фонда, обясни, че чрез тези програми не могат да се представят търговски марки.
Не се отделят средства и за кампании, насочени към повишаването на консумацията на продукти с определен произход. Изключения са допустими в случаите на храни от защитени райони.
Финансират се обаче реклами, обучения, конференции с участието на журналисти и лекари, на които да бъдат представяни хранителните продукти.
Отпускат се средства и за промоции в магазините, дегустации, участия в изложби, панаири и изложения, както и публикации в специализирана преса и интернет.
Програмата се осъществява за период от една до три години.
До 50% от действителните разходи по заложените дейности се поемат от ЕС и поне 20% - от кандидатстващата организация. Остатъкът се поема от фонд "Земеделие".
Само в случаите, в които се рекламират дейности, свързани с насърчаване консумацията на плодове и зеленчуци от учениците, както и разумното потребление на напитки и вредите от прекомерната употреба на алкохол, се финансират до 60% от ЕС.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!