8

И змамите, в които популярни лица рекламират продукти на промоция, за които дори и не подозират, продължават. Водещата на новините на NOVA Ани Салич е една от известните личности, с чиито снимки продължава да се злоупотребява в сайтове за такива съмнителни стоки, предаде NOVA.

Последната реклама, в която разбира, че участва, е на продукт за полова мощ.

„Едно е сигурно – нямам никакво отношение към това как българският мъж задоволява българската жена. Друго е по-страшно – че подобни медикаменти, които се разпространяват с лицата на известните хора, може и да са опасни. Обикновено разбирам, че пак се е появила подобна страница с мен, когато ми звънне някой близък или дори ми пишат непознати хора, за да питат какво е това чудо на чудесата, което е измислено и което аз в момента ползвам, за да го купят и те”, обяснява Ани Салич.

Още след като попада на първите реклами, в които използват името и снимките ѝ,  Ани търси начини да защити правата си. Но безуспешно.

„Аз самата, за съжаление, нямам ресурс и няма начин да ги спра тези реклами. Оказва се, че нашите закони, нашата полиция, не могат да направят нищо”, обяснява водещата.

Основният проблем е, че органите трудно могат да установят кой точно седи зад сайтовете с фалшивите реклами.

„Много често това са домейни, които се регистрират в държави, в които няма добра комуникация с местните правоохранителни органи като Белиз, Панама, Мароко, Кот д’Ивоар, където за съжаление българската полиция не може да вземе официална информация, за да може да разследва този случай”, обяснява Любомир Тулев.

Източник: Nova.bg

Единственото, което може да се направи, е тези сайтове да бъдат свалени. Това обаче не ликвидира проблема. Защото след като страницата с фалшивата реклама се закрие, моментално се създава нова.

„Проблемът е, че много бързо тази страница би могла да бъде мултиплицирана, да се направи копие, през друга компания, през друго търговско наименование и да се пусне същата обява. Така че кръгът се затваря и за съжаление трябва да кажа, че в много случаи българските правоохраниелни органи са с вързани ръце”, обяснява Тулев.

Проверяваме и къде е регистриран сайтът с последната фалшива реклама, в която измамниците замесват името на Ани Салич.

„Не можем да стигнем до физическо или юридическо лице, защото пътищата отвеждат към Панама и други юрисдикции, които са достатъчно далеч, за да осигурят на авторите на тези сайтове спокойствието, че могат да продадат на потребителите неограничен брой продукти, докато органите реагират”, обяснява адвокат Свилена Димитрова.

„Ако това е само въпрос на игра, на забавление – ОК. Но може да се стигне до увреждане на здравето и тогава вече става опасно. Докато работя в новини, е невъзможно да участвам в реклама. И когато видят реклама на каквото и да е – на копче, червило, кисело мляко или крем - трябва да е ясно, че това не съм аз”, категорична е Ани Салич.

Жена мами с почивки на морето

​Зад фалшивите реклами най-често се крият и фалшиви продукти. Особено предпазливи трябва да сме към продукти, които се рекламират като някаква панацея, че те ще подобрят значително и много бързо здравословното състояние, независимо какъв е произходът на проблема.

Адвокат Свилена Димитрова все по-често пише жалби след такива измами. Според нея, престъпленията в схемата са няколко – от злоупотреба с лични данни, през нарушени права на интелектуална собственост до накърняване на доброто име.

„Винаги е необходимо да достигнем до автор на тези деяния и тук стигаме до панамската връзка. Не е невъзможно да се стигне до дружеството, което получава тази сума в крайна сметка. Обикновено те действат с куриерски фирми, които с наложен платеж доставят продуктите и събират парите. Добре са си замаскирали следите”, обяснява адвокат Димитрова.

Потребителите също трудно могат да получат парите си обратно и да върнат фалшивите стоки, закупени, след като са се доверили на фалшивите реклами с любими техни лица от телевизията, киното или музиката.

След НАП - Нова измама с онлайн банкирането

„Жертва на тази схема са и потребителите, чиито права също са накърнени, защото те са подведени от тази недобросъвестна информация и вземат решения за пазаруване въз основа на подобен тип престъпни деяния. Те трябва да внимават, когато виждат нелогични подкрепи на продукти, които не съответстват на имиджа на лицето, което уж ги представя, и да бъдат самите те гаранция, че ще се спрат тези злоупотреби”, смята адвокат Димитрова.

Наближават дните за най-голямото пазаруване, а търговците вече започнаха да „заливат” клиентите с обещания за разпродажби и огромни намаления. 

В месеца на Черния петък потребителите са атакувани и с фалшиви реклами на продукти-менте с лицата на известни актьори, водещи и певци. Схемата съществува от 1-2 години, но става изключително популярна в дни на активно пазаруване.

Обещания за уникални резултати в кратки срокове привличат вниманието на Диляна преди месец. Магическите свойства на продукта, според рекламата във Facebook,  са гарантирани от известна манекенка.

„Обещаваха бързо и сигурно избелване на зъбите, а всъщност купих продукта и няма никаква разлика”, разказва Диляна Василева.

Затова и когато преди дни попада на поредната реклама в интернет с гръмки обещания за уникални ефекти - не бърза с покупките. Този път препоръчват крем против бръчки. И то на промоция.

„В крайна сметка, като се замисля, тази личност нито би използвала този продукт, нито би го рекламирала. Веднага се усетих, че това са фалшиви реклами. Всички реклами са с обещания за бързи резултати, а всъщност – истината е друга”, коментира Диляна Василева.

Измамни реклами буквално заливат социалните мрежи. Според експерти схемата, при която измамниците използват лица на известни личности, е изключително популярна и ефективна точно сега- преди Черния петък.

„Взима се снимка, скрийншот – от репортаж, от участие на дадената известна личност, и уж рекламира даден продукт. По този начин този продукт получава легитимност и хората са склонни да се доверят на тази реклама, защото вече са се доверили и познават дадената известна личност”, обяснява Любомир Тулев, експерт по разкриване на онлайн измами.

За сайтовете-фантоми и фалшивите реклами преди Черния петък - денят на голямото пазаруване, разказва Георги Георгиев в „На твоя страна”.

Прогнозно,  около 28 % от потребителите се очаква да се възползват от офертите на Черния петък онлайн. Затова и  фалшиви сайтове ще ни атакуват в дните около 29 ноември активно. Те се създават буквално дни преди активното пазаруване. И имат кратък живот.

„Много добре дублират оригиналните сайтове – по лого, по визия, по теми, банери. Трудно се отсява фалшивия от истинския сайт”, обяснява Тулов.

При тях заплахите са много повече. Не само не получаваме поръчаната стока, но и ставаме жертва на фишинг измама.

„Номерът на кредитни и дебитни карти, имейли, имена – няма да достигнат до официалния търговец, а в ръцете на хакер, който в последствие би могъл да нареди транзакция в твой ущърб и да ви ощети финансово”, смята експертът по разкриване на онлайн измами Любомир Тулев.

От опит вече знаем, че капани по време на Черния петък ще ни дебнат и в търговската мрежа. И най-вече, ако се доверяваме на проценти, а не на реалната цена.

За какво да внимаваме по време на "Черния петък"

Голям ръст на фалшивите онлайн магазини

„Нека тези големи проценти, които ще бъдат поставени на витрините, да не подлъгват сами по себе си, защото е нелоялна практика. Ако вие сложите бомбастичния процент на витрината, а вътре от целия асортимент в магазина продавате само 5 стоки с този процент – от 70 % например”, обясни Димитър Маргаритов – председател на КЗП.

Търговците имат своето оправдание.

„Ако е кампания, както е Черният петък, не е задължително да има стара и нова цена на етикета. Задължително е да се обозначи намалението на съответните стоки като знак и да присъства периода на намалението”, обясни Ира Христова – маркетинг експерт в търговски обект.

Така обаче ще се наложи да извадим калкулатора, за да пресметнем колко точно ще спестим с намалението, за да не бъдем заблудени.

„Потребителят трябва да види реалната цена, да види намалението и да сметне колко ще му излезе на касата. Не би трябвало да се заблуди, защото математиката е ясна. Нашите клиенти проверяват цените, идват всеки ден и след това, когато имаме кампания като Черния петък, те могат да видят реалната цена и съответното намаление, което ще им предложим”, обясни Ира Христова.

Тази година в разпродажбите ще се включат 43 % от българите. Очакванията са всеки от тях да похарчи средно 419 лв. по време на голямото пазаруване – основно за между 3 и 7 стоки. Най-много отново ще се купуват дрехи и техника. Намаленията средно ще достигнат 49 % от цената, с което ще си спестим около 430 лв., сочат предварителните прогнози.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram

Коментари 8
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

8 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

.

Шансон и 200 живи омара: Макрон и Байдън си съперничат в жестовете

Свят Преди 30 минути

Френският президент носи и плоча със саундтрака на филма "Един мъж и една жена"

<p>Предстои големият финал на &quot;С Рачков всичко е възможно&quot;</p>

Рачков и Геро разменят местата си в големия финал на „С Рачков всичко е възможно“

Любопитно Преди 30 минути

Най-забавните участници от сезона се качват на сцената на предаването

Си Дзинпин

Напрежението в Китай се засилва, идва ли краят на Си?

Свят Преди 2 часа

Протести в такъв мащаб не е имало в Китай от десетилетия

.

Twitter започна да блокира фалшиви акаунти

Любопитно Преди 2 часа

Мъск също така предупреди, че социалната мрежа "ще прави много глупости" в близко бъдеще

Иран

Застреляха демонстрант в Иран, празнувал отпадането на националния отбор от Световното

Свят Преди 2 часа

Според активисти мъжът бил застрелян в главата, докато надувал клаксона на колата си в град Бандар Азали

Успешното лидерство

Успешното лидерство

Любопитно Преди 3 часа

В новия брой на списание „Мениджър”: До крайната цел

Във Великобритания няколко от големите фирми за хранителни стоки и браншови съюзи бият тревога: съществуват сериозни проблеми със снабдяването на магазините с храни, поради което е възможно да избухне паника сред потребителите

Ще паднат ли цените на стоките при намаляване на ДДС?

България Преди 3 часа

Този въпрос коментират икономистите икономистите Владимир Сиркаров и доц. Огнян Боюклиев

.

Къде няма да има вода в София?

България Преди 3 часа

Вижте в кои квартали ще бъде преустановено водоподаването

Снимката е илюстративна

Китай със завой в политиката за нулев COVID

Свят Преди 3 часа

Гневът срещу политиката на Китай за нулев COVID предизвика протести в големи градове

<p>Ето кои са хората на годината според People</p>

Матю Макконъхи, Мила Кунис, Дженифър Хъдсън и Куинта Брансън са "Хора на годината"

Любопитно Преди 3 часа

Тазгодишните лауреати са избрани от списание "Пийпъл" заради усилията си да помагат на други хора

д

След катастрофата с влака: Какво е състоянието на машиниста?

България Преди 4 часа

За щастие тежкият жп инцидент се размина без пострадали пътници

д

Издирват 30 души след свлачище в Бразилия (ВИДЕО)

Свят Преди 4 часа

Откриха телата на две жертви

Снимката е илюстративна

Apple Music обяви кои са най-слушаните песни през 2022 година

Любопитно Преди 4 часа

Нараства присъствието на неанглоезичната музика

.

Почитаме паметта на голям пророк и на велик светец

Любопитно Преди 4 часа

Пророк Наум предсказал и други събития и утешавал верните на Бога хора с обещания за Спасителя Христос

д

Ще има ли недостиг на ток във Франция?

Свят Преди 5 часа

Зимата може да се окаже студена и тя трябва да e готова да реагира