Какво да хапваме, за да стареем слаби
Източник: Thinkstock/Guliver
1

К онсумацията на изобилие от плодове и зеленчуци, богати на флавоноиди, може да помогне на хората да ограничат наддаването на тегло с напредването на възрастта, предаде агенция Ройтерс, позовавайки се на резултатите от американско проучване.

Повечето растения съдържат различни флавоноиди в променливи концентрации. Някои учени вярват, че въпросните естествени съединения имат

антиоксидантни и противовъзпалителни свойства,

с които се обясняват част от ползите за здравето от плодовете и зеленчуците.

„Установихме, че повишеният прием на ябълки, дребни безкостилкови плодове и грозде е свързан с натрупване на по-малко излишно тегло, както и че въпросните продукти са богат източник на някои видове флавоноиди“, казва Моника Бертоя, ръководителката на изследователския екип от Колежа по обществено здравеопазване към Харвардския университет.

Не всички видове флавоноиди обаче са свързани с ограничено натрупване на тегло,

отбелязват изследователите
.
„Целта на настоящото проучване беше да определим кои плодове и зеленчуци са най-добри за поддържане на теглото. Така можем да внесем по-голяма яснота в хранителните препоръки, според които трябва да консумираме повече плодове и зеленчуци, но не изясняват кои продукти са по-добри от други за предпазване от затлъстяване“, допълва Бертоя.

За да проучат връзката между теглото и флавоноидите, специалистите са

анализирали данни за около 124 000 здравни служители в САЩ,

събрани в периода между 1986 и 2011 г. Изследователите не са взели предвид информацията за хора с хронични заболявания и страдащи от затлъстяване в началото на проучването.

Участниците на всеки две години са съобщавали теглото си, а на всеки четири години са попълвали въпросници за хранителните си навици. Изследователите са използвали и данни за съдържанието на флавоноиди в определени плодове и зеленчуци, за да изчислят какви количества от полезните вещества са приемали участниците.

10 храни, които ни подмладяват

На базата на всички сведения специалистите са установили, че хората, които приемат по-високо от средното количество флавоноиди, наддават по-малко от останалите.

Като

най-ефикасни за контрол над теглото

експертите препоръчват богатите на флавоноиди ябълки, круши, дребни безкостилкови плодове и чушки.

Вижте още:

Бадемите са перфектната здравословна закуска

Петте признака, че се храним здравословно

Хрупкавите картофи и препечените филийки може да са опасни

Митове и истини за здравословния живот

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

1 коментар
 
ЕП ратифицира сделката за Brexit (Видео)
Ексклузивно

ЕП ратифицира сделката за Brexit (Видео)

Преди 32 минути
Слави Трифонов
Ексклузивно

Слави Трифонов учредява нова партия

Преди 4 часа
Турист падна от лифта в Пампорово
Ексклузивно

Турист падна от лифта в Пампорово

Преди 5 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини