3

Режим на хранене, който включва три пъти дневно пълнозърнести храни, води до дълголетие, както и до намален риск от инфаркт и рак, сочи проучване.

За всеки 16 грама приети пълнозърнести храни, учени от Харвард отбелязват 7% намаляване на смъртността, включително 9% - намаляване на риска от инфаркт и 5% намаляване на риска от рак.

При повишаване на общия прием на неолющено зърно до три порции на ден, или 48 грама, е налице 20 на сто спад в общия риск от смърт, включително спад от 25 на сто на риска от смърт от сърдечно-съдови заболявания и 14% спад в риска от смърт в резултат на раково заболяване.

Тези изводи са направени на базата на резултатите от 12 предходни изследвания, проведени между 1970 и 2020 г. в САЩ, Великобритания и скандинавските страни.

Те са проведени върху 786 076 мъже и жени.

"Тези резултати потвърждават препоръките за приемане на поне три порции зърнени култури дневно - общо 48 грама.

Източник: Thinkstock/Guliver

Те могат да бъдат пшеница, кафяв ориз, киноа, овесени ядки и др. Това ще доведе до по-голямо дълголетие и подобряване на здравословното състояние.

А как да си направите кюфтенца с киноа - изгледайте във видеото горе

Вижте още:
18 храни, които водят до по-дълъг живот

Тайната на бързия метаболизъм

10 съвета за по-щастлив и здравословен живот

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@