10 храни, които ни подмладяват
Източник: Thinkstock/Guliver

П равилното хранене се отразява отлично на фигурата, стимулира имунната система, но има и подмладяваща сила – изглажда бръчките, придава блясък на косата и заздравява ноктите, пише сайтът „Хелт“.

„Хранителният режим директно се отразява на външния вид и играе важна роля в това как остаряваме“, казва д-р Джошуа Зайкнър. Важно е да си изградим план, който съдържа основните за здрава и красива кожа и коса – хранителни вещества, минерали, мастни киселини и антиоксиданти, които да защитават тялото от вредното влияние на стреса.

Ето 10 храни, които ни подмладяват:

Кафе

Сутрешното кафе не е единствено източник на енергия – тази напитка съдържа биоактивни вещества, които могат да помогнат за защита на кожата от развитие на меланома, сочи проучване, публикувано в журнала на Американския институт за рака.

Според учените, които проследили състоянието на две групи доброволци за период от 10 години, колкото повече кафе пият хората, толкова е по-малко вероятно да бъдат засегнати от заболяването. Оказало се, че пиещите по 4 чаши кафе дневно имали 20% по-малък риск от развитие на меланома, отколкото другите, които не пиели кафе.

Диня

Този любим летен плод е пълен с ликопен.

„Този антиоксидант е отговорен за червения цвят на динята и доматите, а и защитава кожата от вредните ултравиолетови лъчи“, казва експертът по хранене Кери Гласман.

Нар

Семената на този плод са пълни с антиоксиданти – като витамин С, който пази кожата от образуване на бръчки и изсушаване, като неутрализира свободните радикали, засягащи кожата.

Боровинки

Тези плодчета са добър източник на витамин С и Е – двата антиоксиданта, които работят в тандем за по-сияйна кожа. Боровинките съдържат и арбутин, който също има изсветляващо действие.

Омар

Богатите на цинк омари имат противовъзпалителни свойства, които помагат в битката с някои кожни несъвършенства и проблеми – като акне.

„Цинкът стимулира обновяването на кожните клетки“, казва д-р Уитни Боу – асистент професор по дерматология.

„Ето защо именно цинк се съдържа в повечето медикаменти, създадени за борба с акне“, добавя специалистът.

Предишни проучвания също са показали, че хората с акне имат по-ниски нива на цинк, отколкото тези, които имат по-чиста кожа.

Зеле

В дългия списък на хранителни вещества в зелето са желязо и витамин К, който спомага за намаляване на тъмните кръгове под очите.

„Недостигът на желязо може да се отрази на кожата ви и да ви направи по-бледи“, обяснява д-р Хауърд Мурад.

Специалистите съветват да консумираме този зеленчук обработен.

Яйца

Ноктите ви са изградени от протеин. Ето защо може да омекнат, ако не приемате достатъчно протеини.

Орехи

Орехите са богати на биотин, витамин Е и омега 3 киселини.

„Те съдържат и следи от мед. Този минерал играе важна роля в производството на меланин – пигментът, който е отговорен за цвета на косата ни“, обяснява експертът Мадлин Престън.

Недостигът на минерала мед е често срещана причина за преждевременно побеляване на косата. Ако искате да отложите боядисването на косата, похапвайте орехи.

Авокадо

Още една причина да обичаме авокадо. Този плод е отличен източник на олеинова киселина, омега 9 мастна киселина, която помага за доброто овлажняване на кожата, за да бъде тя мека и гладка, обяснява д-р Боу.

Пъпеш

Пъпешът съдържа бета каротин – или витамин А, за който се смята, че регулира растежа на кожните клетки и прави кожата гладка, здрава и красива.

Още здравословни съвети може да намерите тук

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>Държавата иска да вдигне тавана на дълга с 3,8 млрд. евро заради НПВУ</p>

Държавата иска да вдигне тавана на дълга с 3,8 млрд. евро заради Плана за възстановяване

България Преди 4 минути

Финансовият министър Гълъб Донев обясни, че средствата са необходими за навременното финансиране на проектите по НПВУ и за гарантиране на социалните плащания и бюджетната стабилност

След свлачището: Започва асфалтиране на обходното трасе между Смолян и Пампорово

След свлачището: Започва асфалтиране на обходното трасе между Смолян и Пампорово

България Преди 40 минути

Движението ще бъде временно ограничавано в определени часове заради ремонтните дейности

Онколог развенча популярен мит за захарта и туморите

Онколог развенча популярен мит за захарта и туморите

Свят Преди 1 час

Онкологът Левани Гвелесиани разбива мита за ефекта на Варбург: Пълното спиране на сладкото няма да излекува тумора, но прекомерната консумация на добавена захар води до затлъстяване – скрит рисков фактор за развитие на 13 вида рак

1375 дни по-късно: 44-годишната Серина Уилямс се завърна на корта с грандиозна победа

1375 дни по-късно: 44-годишната Серина Уилямс се завърна на корта с грандиозна победа

Любопитно Преди 1 час

Американската тенис легенда шокира спортния свят, като се завърна в професионалния тур на 44-годишна възраст. Носителката на 23 титли от Големия шлем прие специална покана за престижния турнир „Куинс Клуб“ в Лондон и в тандем с Онс Жабер записа чиста победа пред препълнени трибуни

Как чуждестранните медии отразиха решението на България да спре оръжейните доставки за Украйна

Как чуждестранните медии отразиха решението на България да спре оръжейните доставки за Украйна

Свят Преди 1 час

Западни, руски и украински медии представят различни интерпретации на новия курс на страната ни към военната помощ за Киев

Скандал преди Мондиал 2026: САЩ не пуснаха на своя територия най-добрия съдия на Африка

Скандал преди Мондиал 2026: САЩ не пуснаха на своя територия най-добрия съдия на Африка

Любопитно Преди 1 час

Властите отрязаха сомалийския рефер Омар Артан заради строгите рестрикции за достъп в страната

Проф. Калинков: В „Баба Алино“ всичко е незаконно – от строителството до водата

Проф. Калинков: В „Баба Алино“ всичко е незаконно – от строителството до водата

България Преди 1 час

Той подчерта, че подземните води са държавна собственост и използването им задължително изисква разрешение от компетентните басейнови дирекции

Омбудсманът поиска проверка от МОН по сигнали за проблеми при втората задължителна матура

Омбудсманът поиска проверка от МОН по сигнали за проблеми при втората задължителна матура

България Преди 2 часа

Постъпили са жалби за технически затруднения по време на изпитите

в

Галя Василева положи клетва като депутат от ГЕРБ-СДС на мястото на Любен Дилов-син

България Преди 2 часа

На 4 юни Централната избирателна комисия я обяви за народен представител

Расте броят на жертвите след силното земетресение във Филипините

Расте броят на жертвите след силното земетресение във Филипините

Свят Преди 2 часа

Спасителите откриха още едно тяло

Москва

Мъж беше взривен при бомбен атентат в Москва

Свят Преди 2 часа

Според вестник „Комерсант“ бомбата, която е била с половин килограм тротилов еквивалент, е била поставена под автомобила. Предполага се, че адресът на 57-годишната жертва в квартал „Балашиха“ от 2023 г. е присъствал в публично достъпен списък с врагове на Украйна

Напрежение между съюзници: Израел не изключва военен удар срещу Иран без САЩ

Напрежение между съюзници: Израел не изключва военен удар срещу Иран без САЩ

Свят Преди 2 часа

Бенямин Нетаняху заяви, че страната му може да действа самостоятелно срещу Иран, дори без подкрепата на САЩ, въпреки предупрежденията от Вашингтон

<p>Страх от ебола: САЩ призовават Европа да затегне мерките за пътуване</p>

Заради епидемията от ебола: САЩ призоваха Европа да наложи ограничения за пътуванията

Свят Преди 2 часа

Вашингтон настоява за координирани мерки заради епидемията в Централна Африка и риска от разпространение по време на Мондиала

Управителят на НЗОК подава оставка

Управителят на НЗОК подава оставка

България Преди 3 часа

"Вярвам, че това е най-правилното решение", заявява доц. д-р Петко Стефановски