Сватбата на принц Уилям и Кейт Мидълтън през 2011 г. може да подпомогне британската икономика с 620 млн. британски лири (985 млн. долара).
Това съобщи днес институтът за проучване на търговията на дребно "Вердикт".
По-рано "Асда" (Asda), втората по големина верига супермаркети във Великобритания, оповести, че вече продава керамични чаши за по 5 лири по повод годежа на принца и дългогодишната му приятелка.
Според оценките на "Вердикт" годежът ще донесе 12-18 млн. лири от търговски продажби, а продажбите на продукти, свързани със сватбата, могат да достигнат 26 млн. бр. лири.
Истинският тласък за икономиката обаче може би ще дойде от създаването на "добро настроение" сред потребителите.
Ако, както се очаква, това бъде мащабно ефектно събитие, то би могло да завладее въображението на нацията.
Това пък ще даде тласък на търговията на дребно, посочва консултативният директор на "Вердикт" Нийл Саундърс.
Организацията прогнозира, че хранителните магазини и бакалиите могат да спечелят около 360 млн. лири, тъй като купувачите ще се насочат към стоки като вино и шампанско, за да вдигат тостове по случай събитието.
Приходите на транспортната и туристическата индустрия пък могат да нараснат с близо 216 млн. лири.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!