Шоколадът намалява риска от инсулт за мъжете
Източник: ЕПА/БГНЕС

Редовната консумация на шоколад намалява риска от инсулт при мъжете, съобщиха Ройтерс и ИТАР-ТАСС, позовавайки се на шведско проучване.

Специалисти от института "Каролинска" установиха, че приемът на един шоколад седмично намалява риска от развитието на инсулт при представителите на силния пол със 17 процента в следващите 10 години.

Екипът на д-р Сузана Ларсон изследвал 37 хил. мъже на възраст между 49 и 75 години.

Специалистите получили картина от хранителните им навици, благодарение на попълнените от тях въпросници в продължение на 10 години.

През този период били констатирани сред тях 1995 случая на първи инсулт.

От получените данни проличало, че

мъжете с умерена консумация на шоколад са по-малко податливи на инсулт,

отколкото тези, които се лишават от лакомството.

"Благотворният ефект на шоколада се обяснява с високото му съдържание на флавоноиди, изтъкна д-р Сузана Ларсон.

Те ни предпазват от сърдечносъдови заболявания благодарение на включените в състава им антиоксиданти, антикоагуланти и противовъзпалителни вещества.

Предполага се, че флавоноидите намаляват съдържанието на вредния холестерол в кръвта и понижават кръвното налягане."

Предишни изследвания потвърдиха, че шоколадът способства за предотвратяването на диабета, помага за регулиране на кръвното налягане и защитава сърцето от много болести.

"Интересното в случая е, че по-рано най-полезен за здравето се считаше горчивият, черен шоколад, заяви д-р Ларсон.

Но в нашето изследване установихме, че инсултът се избягва и с млечен шоколад. а той е 90 на сто от консумирания в Швеция."

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Военен хеликоптер се разби в САЩ, има загинали

Военен хеликоптер се разби в САЩ, има загинали

Свят Преди 5 часа

След катастрофата е избухнал голям пожар

Иран използвал украинска тактика да свали изтребител на САЩ

Иран използвал украинска тактика да свали изтребител на САЩ

Свят Преди 7 часа

В района, в който са действали американските бойни самолети, са били разположени много дронове

Българин на 21 години беше застрелян в Италия

Българин на 21 години беше застрелян в Италия

Свят Преди 9 часа

Задържаният 28-годишен мъж е отказал да даде показания

Унгария слага прегради в Дунав, за да спаси АЕЦ „Пакш“

Унгария слага прегради в Дунав, за да спаси АЕЦ „Пакш“

Свят Преди 9 часа

Съоръжението може да повиши нивото на Дунав в района с до един метър

"Уникална" украинска атака остави без вода Новоросийск

"Уникална" украинска атака остави без вода Новоросийск

Свят Преди 11 часа

Според кмета му водоснабдяването в руския град е било прекъснато

Тежка катастрофа с жертва затвори пътя между Варна и Русе

Тежка катастрофа с жертва затвори пътя между Варна и Русе

България Преди 11 часа

Ударили са се челно джип и товарен камион

Верижна катастрофа с три коли на входа на Банско

Верижна катастрофа с три коли на входа на Банско

България Преди 11 часа

По първоначална информация от полицията са пострадали две жени и един мъж

Трикрак вълк нападна малко момиче в таверна край Солун

Трикрак вълк нападна малко момиче в таверна край Солун

Свят Преди 11 часа

След залавянето на вълка специална научна комисия ще направи оценка на състоянието и поведението му

Съкращават над 160 щата в две министерства

Съкращават над 160 щата в две министерства

България Преди 12 часа

Най-съществено е намалението в системата на Министерството на иновациите и дигиталната трансформация

Гергана Папазова

Майка на момче от групата зад нападенията в Пловдив: Животът ми стана адски тормоз, това е секта

България Преди 12 часа

Гергана Папазова разкрива за адския тормоз от година и половина, бездействието на полицията и версията на 17-годишния ѝ син за убийството на Георги и побоя над непалци в Пловдив

Пуснаха двамата задържани за побоя над непалци в Пловдив

Пуснаха двамата задържани за побоя над непалци в Пловдив

България Преди 12 часа

Според прокуратурата от записа се вижда, че агресията е била прекомерна и не е имало причина за нападението

Рекорден срив във Франция: Жега и медузи блокираха ядрените централи

Рекорден срив във Франция: Жега и медузи блокираха ядрените централи

Свят Преди 12 часа

Над 20% от капацитета на френските АЕЦ е неизползваем заради сушата и жегите. В най-голямата централа в Западна Европа „Гравлин“ блоковете бяха спрени, след като рояци от медузи запушиха охладителните помпи за реакторите

Путин се ядоса, отправи заплахи и обвинения  в "пиратство и грабеж"

Путин се ядоса, отправи заплахи и обвинения в "пиратство и грабеж"

Свят Преди 13 часа

Путин подчерта, че Москва ще прави това във всички акватории