12 здравословни хранителни навика
Източник: EПA/БГНЕС
5
Кт турата оказва огромно влияние върху начина на хранене.

За западния маниер, към който все повече се пристрастяваме и ние, например е характерно: Колкото по-бързо и повече, толкова по-добре.

Без дори да осъзнава, човек свиква да поглъща ненужно големи количества храна и напитки – особено в ресторантите за бързо хранене.

Докато маниерът на хранене на запад и у нас все повече се изкривява и отдалечава от здравословните навици, в много страни традиционната кухня все още е на почит.

Там се сервират умерени по размери, добре комбинирани порции, които се поднасят в приятна обстановка и с любимите хора.

Затова и няма нищо чудно, че любителите на домашната кухня са по-елегантни от онези, които обичат да хапват най-вече навън.

Яжте по-често у дома отколкото навън (Полша)

Яденето в домашна обстановка не само ни дава по-голям контрол върху храните, които слагаме в устата си, но и пести пари.

Плюс това ни дава възможност да прекараме повече време със семейството.

Яжте повече ядки (Африка)

Богати на белтъчини, здравословни мазнини и други полезни хранителни вещества, ядките могат да бъдат прекрасен заместител на месото, включително на пилешкото.

В Африка ядките се сервират в комбинация с най-различни зеленчуци и подправки под формата на супи и яхнии.

Станете приятели с ориза и семейство бобови (Бразилия)

Според проучване, публикувано в списание Obesity Research, диета, богата на ориз и бобови растения, намалява риска от затлъстяване с 14% в сравнение с типичния западен маниер на хранене.

Подправете добре храната (Югоизточна Азия)

Легендарните лютиви чушки в тайландската кухня имат най-малко две диетични функции: забавят храненето и ускоряват метаболизма.

Не трябва да забравяме, че бързото хранене е една от основните причини за наднорменото тегло, защото мозъкът ни няма достатъчно време да подаде на тялото сигнал, че погълнатата храна вече му е достатъчна.

Ето защо добавянето на лютиви подправки към ястията може да допринесе за процесите на отслабване.

Например популярната в кухнята на Югоизточна Азия подправка куркума съдържа вещество, наречено куркумин, което потиска изграждането на мазнини и ускорява метаболизма.

Не пропускайте закуската (Германия)

Може да ви се струва нелогично това да се яде повече на закуска да води до отслабване, но е доказано.

Приемът на добре балансирана храна рано сутрин (като например варени яйца, препечена филийка, плодове) засилва метаболизма и увеличава усещането за задоволство, правейки ни по-малко податливи на високо калоричните изкушения по-късно през деня.

Разкършете крака и ръце (Индия и Холандия)

Свикнали сме и при най-малката нужда да скачаме веднага в автомобила, дори и ако хранителният магазин се намира на две преки.

Противоположно на нас, в Холандия броят на велосипедите е по-голям от този на хората, като над половината от холандците използват ползват колелото си всеки ден.

В Индия пък хората предпочитат йогата, за да поддържат добра физическа форма, мускулна сила, а и да усъвършенстват своето познание.

Докато в Европа думата йога се е превърнала в синоним на релаксация от стреса, в Далечния изток хората я възприемат най-вече като начин на живот.

Освен това тя е и мощно средство срещу наднорменото тегло: комбинацията от практикуването й на празен стомах и изграждането на мускули води до засилен метаболизъм, което означава най-малко едно - повече изгорени калории.

Нисък приоритет на месото (Гърция и Близкия изток)

За традиционната средиземноморска кухня е характерна ниската консумация на месо и месни продукти. Там се набляга на плодовете и зеленчуците, в това число на маслините.

Главен източник на белтъчини са ядките и нахутът, докато месото се използва много повече като допълнение към ястията.

Подобно на гръцката кухня, в много азиатски страни месото също се третира като гарнитура, а не като основно ястие. Белтъчините се набавят главно от риба и соя, сервирани в комбинация с пресни или задушени зеленчуци, варен ориз, спагети и супа.

Пийте чай Ройбос (Южна Африка)

Естествено сладкият червен чай от ройбос е по-полезен дори от зеления и може да предотврати епизоди на преяждане, тъй като засилва усещането за достатъчна хидратация.

Освен това той съдържа катехини и антиоксиданти, които подпомагат процеса на отслабване.

Направете обеда, а не вечерята, най-обилното ядене за деня (някои европейски страни и Мексико)

Дали заради забързания начин на живот или неправилните хранителни навици, често се налага да изпускаме закуската, да обядваме нещо на крак и... да преядем на вечеря.

Този режим на хранене обаче е силно противопоказен.

Обилната храна малко преди лягане по време на сън се преобразува в мазнини, тъй като докато спим, обмяната на веществата е забавена.

Ето защо, вместо да консумирате най-много калории вечерно време, започнете с малка, но хранителна закуска, продължете със здравословен обяд, аз за накрая оставете леката вечеря.

По този начин ще увеличите оборотите на метаболизма, т.е. ще изгаряте повече вредни мазнини.

Яжте бавно и се наслаждавайте (Франция)

92% от френските семейства се хранят всяка вечер заедно. Нека да вземем пример от тях!

Времето, прекарано със семейството и любимите хора, не е загубено: то не само ще подобри семейните отношения, но и ще забави процеса на хранене.

Освен това ще се чувствате сити с по-малко погълнати калории.

Яжте повече риба (Япония и Холандия)

Японците консумират повече риба от жителите на всяка друга държава, но и холандците не остават много назад. Там всяка година се изяждат средно 85 милиона херинги, приготвени по най-различен начин.

А, както е известно, рибата е богата на така ценните омега-3 мастни киселини, които стимулират мозъчната функция, подобряват състоянието на сърцето и кръвоносните съдове и намаляват нивата на стресовия хормон кортизол, който доказано влияе неблагоприятно и на психическото, и на физическото здраве.

И понеже повече морски храни са нискокалорични (защото съдържат малко наситени мазнини), може да ги ядете без да се тревожите от излишни килограми.

Спрете да се храните още преди да сте сити (Япония)

Според известна японска система на хранене, човек трябва да престане да яде, когато е на 80% сит.

Логиката зад това е, че системното и пълно засищане води до разтягане на стените на стомаха, което пък непрекъснато увеличава необходимото количество храна, за да се чувстваме сити.

По този начин се оформя един порочен кръг, който води до затлъстяване. Научете се да ставате от масата в момента, когато почувствате първите признаци на засищане, и ще спадането на теглото няма да закъснее.

Бон Апети! Трайното отслабване и поддържането на добра физическа форма не се крие в крайностите – не се опитвайте да се изтезавате с глад, да пропускате хранения, да пиете 10 дни само вода или да прекарвате по 5-6 часа във фитнеса.

Всичко, което се изисква, е мъдър избор на храни, умереност и избягване на крайности и стремеж към бърз ефект.
Коментари 5
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

5 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Пол Маккартни

80-годишният Пол Маккартни с епично шоу на Гластънбъри

Любопитно Преди 26 минути

В концерта му, който ще остане в историята, изненадващо се включиха Брус Спрингстийн и фронтменът на "Фу Файтърс" Дейв Грол

Байдън Шолц

Байдън: Г-7 и НАТО трябва да останат единни пред руската агресия в Украйна

Свят Преди 1 час

"Трябва да останем заедно. Руският президент Путин се надяваше, че по един или друг начин НАТО и Г-7 ще се разединят, но ние не го направихме и няма и да го направим", посочи Байдън

С какво време ще започне новата седмица

С какво време ще започне новата седмица

България Преди 2 часа

През нощта валежите в страната ще спрат

Ето каква е причината за инцидента в софийското метро

Ето каква е причината за инцидента в софийското метро

България Преди 2 часа

В събота пътници бяха евакуирани на метростанция „Сливница”

Петков за оръжията: Директен внос от България за Украйна няма

Петков за оръжията: Директен внос от България за Украйна няма

България Преди 4 часа

Българското правителство изпълнява точно решението на Народното събрание, каза той

<p>БСП обсъжда плановете си след края на кабинета &quot;Петков&quot;</p>

БСП свика Национален съвет: Обсъждат плановете си след края на кабинета "Петков"

България Преди 4 часа

Ще се коментира и даването на мандат за съставяне на правителство

<p>Йорданов:&nbsp;Петков е един по-добре образован Борисов</p>

Йорданов: Единствената разлика между Петков и Борисов е, че единият е малко по-образован

България Преди 4 часа

В манталитета им няма никаква разлика - и при двамата доминира Азът, отбеляза той

Тежка катастрофа на пътя Русе-Бяла, мъж загина

Тежка катастрофа на пътя Русе-Бяла, мъж загина

България Преди 5 часа

Ударили са се лек автомобил и тежкотоварен камион

Арестуваха група крадци след крупен обир в София (СНИМКИ)

Арестуваха група крадци след крупен обир в София (СНИМКИ)

България Преди 5 часа

Те отмъкнали метална каса с близо 40 000 лв. и юбилейни монети от къща в столицата

Съмнения за трети случай на маймунска шарка в България

Съмнения за трети случай на маймунска шарка в България

България Преди 5 часа

Става въпрос за мъж, близък на единия от двамата заболели, които в момента се лекуват в София

Заков: Би било предателство да затворим врата за преговори с РСМ

Заков: Би било предателство да затворим врата за преговори с РСМ

България Преди 5 часа

Решението, което взе НС, е правилно и отговорно, отбеляза той

<p>Джонсън: Това ще удари в &quot;сърцето&quot; военната машина на Путин</p>

Джонсън: Това ще удари в "сърцето" военната машина на Путин

Свят Преди 6 часа

Великобритания, САЩ, Канада и Япония ще забранят вноса на руско злато

<p>Red Bull Showrun ще се помни дълго под Тепетата</p>

Red Bull Showrun ще се помни дълго под Тепетата

Технологии Преди 6 часа

И не само заради екшъна на Гребната база, а и заради това, че Дейвид Култард и RB7 минаха по бул. „Руски” и в Стария град

Гьоков: България не дава оръжия на Украйна

Гьоков: България не дава оръжия на Украйна

България Преди 7 часа

Какво правят другите държави с българското оръжие, което получават по договори, е техен проблем, уточни той

Прокуратурата проверява договора на Лена Бориславова с ББР

Прокуратурата проверява договора на Лена Бориславова с ББР

България Преди 7 часа

Тя беше част от това адвокатско дружество