8

Самолетите разчитат на двигатели, за да могат да се движат напред по време на полет и да поддържат скорост и височина. Разбира се, има и безмоторни самолети, но техните полети са силно ограничени. Учени от Масачузетския технологичен институт (MIT) са създали първия по рода си самолет без движещи се части, който обаче може да поддържа скорост и височина, съобщава самата институция.

Космическият самолет на Virgin летя с 3025 км/ч

НАСА намалява шума от самолетите със 70%

"В дългосрочното бъдеще самолетите не трябва да имат витла и турбини. Трябва да бъдат по-скоро като совалките в "Стар трек" и просто да светят в синьо и да летят тихо", коментира Стивън Барет, ръководител на проекта.

Производството на "Грипен" се развива с добавена реалност

Emirates може да вози пътници в самолети без прозорци

Той е имал идеята от много време и когато е бил нает на работа в университета, решил, че е идеалната възможност да се опита да я реализира. Заедно с екипа си са използвали стар принцип, който най-сетне са намерили как да реализират.

Използва се принципът на йонизация на околния въздух. По този начин се създава своеобразен "вятър от йони", който всъщност задвижва самолета. Конструкцията на самолета е съобразена така, че да може да пренасочва отрицателно заредените частици и въздуха с тях в избрана посока.

За сега прототипът не е особено ефикасен, като успява да използва само 2,6% от входящата енергия за тяга. Но това са важни първи стъпки, които в комбинация с модерните материали и компютърен дизайн са довели до създаването на работещ прототип.

Прототипът има 5 метра размах на крилете и тежи 2,5 кг. Първият му полет е продължил само около 10 секунди, като в голяма степен е бил ограничен и от наличното пространство в тестовото помещение. Това обаче е достатъчно да докаже, че концепцията работи.

НАСА поръча безшумен свръхзвуков самолет

7 любопитни факта за новия най-голям самолет в света

"Това потенциално отваря нови възможности за самолети, които са тихи, механично по-прости и не отделят вредни емисии", коментира Барет. Той и екипът му имат още много работа преди технологията да е готова за дронове или самолети, но смятат, че трудната част по самото ѝ създаване вече е приключена и сега предстои усъвършенстване на разработката.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.