Учени направиха подробна карта на Млечния път
Картата на Млечния път
Източник: Benjamin Winkel and the HI4PI collaboration

М еждународна група астрофизици е направила една от най-подробните карти на млечния път до момента. Те са обединени от Международния център за радио астрономически проучвания (ICRAR), който публикува картата и данните от проучването.

Тя показва разпространението на неутралния атомен водород в галактиката. Той е елементът с най-голямо изобилие във Вселената и е основен за галактиките и звездите. Проектът HI4PI е проучил това чрез над милион индивидуални наблюдения и около 10 млрд. индивидуални информационни точки.

Вселената може да има 10 пъти повече галактики от очакваното

Въпреки че водородът изобилства във Вселената, засичането му с достатъчна подробност за картографиране се е оказало голямо предизвикателство. "Радио шум" от мобилни телефони и телекомуникационната инфраструктура пречат на телескопите. Затова учените са направили компютърни алгоритми, които да "изчистват" сигнала. Те са обработили хиляди часове наблюдения, а след това самите учени да проверили данните.

Астрономи откриха галактика от тъмна материя

Телескопът "Хъбъл" откри галактики на 10 млрд. години

За наблюдения са използвани 100-метров радио телескоп в Германия и 64-метров радио телескоп в Австралия. Събраната информация създава карта, която е с два пъти повече подробности от досега. Виждат се дори детайлите на облачните структури от водород между звездите. Те играят роля във формирането на звезди и наблюдението им с повече детайли, може да помогне за обяснението как се формират звезди.

Думата на 2019 е....