Нова екзопланета може да има условия за живот
Илюстрация на новооткритата екзопланета и нейната звезда
Източник: Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics

С лед като усъвършенстваха методите и технологиите си, астрономите откриват все повече екзопланети, които може да имат подходящи за живот условия. И докато повечето са на хиляди светлинни години от Земята, астрономите на Центъра по астрофизика към Харвард откриха потенциално обитаема планета доста по-близо.

Астрономи ще превърнат Слънцето в телескоп

НАСА откри 7 планети, които може да поддържат живот

Планетата LHS 1140 b се намира само на 40 светлинни години от Земята. Тя обикаля около своята звезда (LHS 1140) веднъж на всеки 25 дни. Звездата е доста малка - около една пета от размера на Слънцето. Затова и нейната обитаема зона е доста по-близо. Самата планета получава около половината слънчева светлина, която получава Земята, но това може да се окаже достатъчно за условия на живот. Според учените LHS 1140 b дори е сред езкопланетите, на които има най-голяма вероятност за наличието на такива условия.

Космическите мисии през 2016 г. - вижте равносметката в нашата ГАЛЕРИЯ

Планетата е скалиста и всъщност е около 40% по-голяма от Земята. Диаметърът ѝ е около 17 700 км. Самата звезда пък се върти доста бавно и отделя по-малко радиация, което също допринася за по-голямата възможност на планетата да има условия за живот.

Астрономи откриха вода на отдалечена екзопланета

Конкретно потвърждение обаче за сега няма как да се направи. Причината е, че няма подходящи технологии. Това обаче ще се промени още следващата година, когато се очаква да бъде изведен в орбита новият космически телескоп James Webb. Освен това се изграждат и два гигантски радио телескопа на Земята, които също ще разполагат с необходимата мощ да анализират подобни езкопланети в детайли. До тогава учените ще продължават да търсят още екзопланети, за които има достатъчно основания да се направят подробни проучвания.

<p>Нова <strong>уникална</strong>&nbsp;находка от&nbsp;&quot;Вълчата бърлога&quot; на <strong>Хитлер</strong></p>