Учени смятат, че има поне 8 извънземни цивилизации
Източник: iStock/GettyImages

В Млечния път може да има поне осем интелигентни цивилизации, които са способни да комуникират. Това прогнозират двама учени от Университета на Нотингам. Те са публикували своя анализ в The Astrophysical Journal, като прогнозират вероятния брой извънземни цивилизации в галактиката.

Учени засякоха първите радиовълни от Млечния път

Анализът преработва уравнението на Дрейк, което още през 1962 г. изчислява приблизителния брой планети в галактиката, които могат да осигурят условия на живот. Има поредица от фактори, които се взимат предвид от уравнението. Това включва дори колко често се формират звезди с характеристики като Слънцето, колко планети са в обитаемата зона около него и др. Предвижда се дори колко често животът може да се развие до цивилизация, която да може да бъде засечена.

Учени доказаха и основата на Теорията на относителността

Астрономи откриха астероид с опашка като комета

Учените от университета сега опростява някои фактори и добавя други. В класическия метод се разчита много на прогнози за продължителността на съществуването на цивлизациите, без да има възможност да се провери. Затова новото проучване използва за база вече наученото за развитието на земната цивлизация.

Така, ако се приеме, че и другите цивилизации в Млечния път са се формирали и развивали по сходен начин и с подобно темпо, в най-строгия лимит, трябва да има поне 8 цивилизации в галактиката. При по-оптимистичните критерии, броят на потенциалните цивилизации расте още.

При всички положения обаче новото уравнение показва, че цивилизациите са поне на 7000 светлинни години разстояние една от друга. Това означава, че със сегашните технологии, ще трябва да се търси активно още 6300 години преди да се улови послание от друга цивилизация. Разбира се, ако някоя от тези цивилизации е значително по-развита, тя може да има и начин да съкрати това време, но за момента това е недоказано.

Учените казват, че при максимално оптимистичния вариант, т.е. приемане, че живот може да има и в малко по-сурови условия от земните, в галактиката може да има 2900 цивилизации. За сега няма начин да се докаже нито една от тези прогнози.

Всичко зависи най-вече от степента на развитие на нашата и потенциалните други цивилизации, техническата възможност да се изпрати и улови сигнал, както и той да бъде разбран като такъв. Учените уточняват, че няма как да се знае в каква форма би комуникирала евентуална друга цивилизация и дали изобщо би имала такова желание. Но дори и да не се открие нищо, това пак помага за изучаването на историята и потенциалното бъдеще на човешката цивилизация, смятат те.

Кометата "Суан" може да стане още по-ярка

На Марс може да има "локви" със солена вода

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуално съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

снимката е илюстративна