Сиянието "Стив", което изненада и обърка учените
Северното сияние е по-интензивно от "Стив" Когато те попаднат в обхвата на магнитното поле на Земята, се насочват към магнитния Северен полюс, където си взаимодействат с горните слоеве на атмосферата. Северното сияние е всъщност енергията, освобождавана при това взаимодействие.
Източник: ThinkStock/Guliver

С еверното сияние е добре известно в целия свят със своята красота. В небето над Калгари, Канада също има подобен феномен, който обаче се оказва с доста по-различен произход, казват учени от Университета на Калгари в свое проучване, цитирани от CNET.

НАСА откри лед на повърхността на Луната

Непозната отломка притесни екипа на марсохода Curiousity

Местните наричат феномена "Стийв". На пръв поглед това е "обикновено" Северно сияние, но с по-малка интензивност. Анализът на учените обаче показва изненадващи резултати.

Марсоходът Curiosity си честити своя 6-ти рожден ден

"Стийв" обикновено се "случва" на около 450 км. над земната повърхност. Учените са сравнили данни от 2008 г. от космически апарат на НАСА и сателит на американската Администрация на океаните, която следи ледената шапка на полюсите на Земята.

Информацията показва, че тогава не е имало силен слънчев вятър, който е причината за появата на Северното сияние. То се дължи на заредените частици, които идват от Слънцето след слънчево изригване и се сблъскват с атомите на атмосферата, което в резултат отделя фотони.

Според учените обаче "Стийв" най-вероятно се поражда от съвсем друг процес в йоносферата. Какъв е той, все още не е ясно. Досегашните идеи не дават резултат и достатъчно добро научно обяснение на случващото се. Нужни са още симулации на различни процеси.

Как "втората луна" създаде НАСА преди 60 години

Учените дори са отворени към идеи и предложния от всеки. Те са направили нов сайт, в който свидетелите на "Стийв" да публикуват совите снимки и видеоклипове. Според учените това ще им позволи да съберат повече информация и гледни точки и ще им помогне в намиране на отговор какъв е произходът на "Стийв".

За още актуални новини и любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram