Половината от материята на Земята е от дълбокия Космос
Космическият телескоп "Хъбъл" снима сблъсък на галактики
Източник: hubblesite.org

Х ората могат да се окажат отчасти извънземни. Или по-точно извън галактични, шегуват се учените от университета Нортуестърн. Тяхно проучване показва, че около половината от материята и атомите на Земята всъщност може да са с произход извън Млечния път.

11 любопитни факта за Млечния път

Учени направиха подробна карта на Млечния път

В сайта си университетът съобщава, че неговите учени са извършили астрофизичен анализ чрез симулация със суперкомпютър. Той е разкрил, че съществува междугалактичен процес за трансфер на материя чрез галактичните ветрове. Симулациите показват, че експлодиращите супернови изтласкват голямо количество газ от галактиката си. След това атомите се "хващат" от галактичните ветрове и се пренасят между галактиките.

Вселената може да има 10 пъти повече галактики от очакваното

Телескопът "Хъбъл" откри галактики на 10 млрд. години

Учените за пръв път откриват наличието на този процес. Техните изчисления показват, че близо половината от материята в Млечния път, следователно и в Слънчевата система и на Земята идва от чужди галактики. Според астрофизиците материята може да идва от галактики, които се намират на до 1 млн. светлинни години от тук. Заради големите разстояния между галактиките процесът протича сравнително бавно в период от няколко милиарда години.

Астрономи откриха древен звезден куп в центъра на Млечния път

"Като имаме предвид колко от материята, от която сме се формирали, може да идва от други галактики, можем да се смятаме за космически пътешественици или галактически имигранти", коментира Даниел Англес-Алказар, ръководител на проучването. То е подкрепено от НАСА и американската Национална фондация по науки. Откритията създават нова линия за проучвания за изучаване на образуването на галактики. Тепърва предстоят реални тестове на откритието, които трябва да потвърдят или отхвърлят съществуването на този процес. Това ще стане чрез серия наблюдения от наземни телескопи и телескопа "Хъбъл".

В Швеция скоро ще стане като в Сирия