Откриха астероид малко преди да изгори в атмосферата
Източник: Thinkstock/Guliver

М алък астероид изненада учените, които го откриха само часове преди той да изгори в атмосферата над Африка, съобщи НАСА. Случаят отново повдига темата за космическите опасности, много от които остават скрити до последния момент.

Какво ще се случи, когато Слънцето умре

Учени откриха сигнал от най-първите звезди във Вселената

В събота следобед българско време учените на НАСА и Университета на Аризона са засекли малко тяло, около 2 метра в диаметър. Те кръстили астероида 2018 LA, като анализът на траекторията му показал, че той е насочен директно към Земята.

Междугалактическият астероид озадачи астрономите

Учени засякоха активен радиосигнал от дълбокия Космос

С малкото налична информация учените изчислили, че астероидът вероятно ще изгори в атмосферата над Южна Африка, Индийския океан или Нова Гвинея. В крайна сметка, се получили съобщения за ярко огнено кълбо в небето над Ботсвана. Малко след това е открито и видео от охранителна камера.

При първоначалното си засичане, астероидът е бил на разстояние от Земята приблизително колкото е и Луната. Оригиналната информация не била достатъчна да се определи обектът и едва след допълнителен анализ е изчислено какъв е той и потенциалната траектория. Тъй като учените преценили, че астероидът е малък и безопасен, те не са издали официално предупреждение.

Въпреки че астероидът е открит късно, учените са доволни от резултата. "Това е много по-малък обект, отколкото имаме за задача да откриваме и да предупреждаваме. Тази реална ситуация ни позволява да тестваме способностите си и ни дава увереност, че нашите модели за предвиждане на потенциални сблъсъци са адекватни и за по-големи обекти", коментира Линдли Джонсън, директор по планетарна защита на НАСА.

Марсоходът Opportunity работи вече повече от 5000 дни

2018 LA е едва третият открит астероид до момента, който е бил с траектория към Земята. Това е и вторият път, в който потенциален сблъсък е предвиден успешно преди да се случи, казват учените.

За още интересни новини последвайте страницата ни в Instagram!

DW: Как Северна Корея заграбва милиарди?

DW: Как Северна Корея заграбва милиарди?

<p>Това е купе-кросоувърът VW Nivus</p>