Астрономи от НАСА са открили най-малката досега планета извън нашата слънчева система.

Тя е камениста досущ като Земята, но на нея определено не може да се живее, тъй като е доста горещичко.

От едната страна на планетата "температурните рекорди" са от рода на 1400 градуса.

Светът Kepler 10-b е кръстен на телескопа "Кеплер", с който е открит. Космическата обсерватория, чиято мисия от 2009 г. е да търси сходни на Земята светове, вече има редица находки.

Планетата е 1,4 пъти по-голяма от нашата планета, а масата й - четири и половина пъти.

Досега са откривани и други сходни по маса планети на нашата, но никоя не е била толкова малка, уточняват учените.

Предишният рекордьор бе Corot -7b, който е около 1,7 пъти по-голям от Земята.

Причина за високите температури на Kepler 10-b е близостта до нейната звезда, 20 пъти по-близо, отколкото Меркурий до Слънцето.

Звездата е много подобна по размер и маса на Слънцето. Kepler 10-b обаче я обикаля от разстояние под 4% от разстоянието от Меркурий до Слънцето.

Мощното електромагнитно излъчване прави задържането на атмосфера около планетата невъзможно.

Плътността на Kepler 10-b е около 8,8 пъти по-голяма от тази на водата и вероятно тя е изградена предимно от метал и скали, като Земята.

Според учените едната страна на планетата винаги е обърната към звездата, което създава много по-високи температури от тези, при които на Земята тече лава, като те се надяват да открият океани от разтопен метал на Kepler 10-b.

Според "ловци на планети" откритието може да се смята за едно от големите в историята, тъй като е важна стъпка в намирането на планети, подобни на Земята, на които може да има живот.