Европа ще чисти космоса със специален робот
ClearSpace
Източник: ESA

Е вропейската космическа агенция (ЕКА) напредва с разработката на космическия апарат ClearSpace-1, чрез който смята да почиства космоса от откломките от сателити, съобщава DigitalTrends. Мисията трябва да започне през 2025 г., като ще даде началото и на нов космически пазар.

НАСА откри лесно достъпен за астронавтите лед на Марс

ЕКА работи заедно с консорциум от няколко стартиращи компании, който се води от швейцарската ClearSpace. Те ще предадат последните си предложения по проекта, като изграждането на апарата ще започне през март 2020 г.

Кометата "Борисов" премина близо до Земята

Възможно ли е да има черна дупка в Слънчевата система

Учените изчисляват, че в момента около Земята има около 2000 работещи сателита и над 3000, които са излезли от употреба. Броят на сателитите ще се увеличи драстично през следващите години с навлизането на по-малките изкуствени спътници и мащабни проекти за осигуряване на сателитен интернет по целия свят.

"Представете си, ако в световния океан все още плуваха свободно всички вече неизползвани кораби. Такава е ситуацията в орбитата около Земята", коментира директорът на ЕКА Ян Вьорнер.

"Паркър" донесе изненадващи данни за Слънцето

Радиотелескоп зад Луната ще изучава ранната Вселена

Апаратът ClearSpace-1 ще бъде своеобразен "влекач", който ще може да се приближава до такива сателити, да ги улява чрез роботизираните си ръце и да ги премества в орбити, които да ги насочват към атмосферата на Земята, за да могат да изгорят в нея. ClearSpace-1 е само тестов робот, който ще се опита да улови апарата Vespa и ще изгори заедно с него в атмосферата. Това ще е достатъчно за развиването на по-сложни роботи, включително такива, които ще могат да улавят по няколко останки наведнъж.

Откриха черна дупка, която "не трябва да съществува"

Кометите могат да пренасят живот между соларни системи

За още любопитни новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Адаптация – лекарството на бизнеса срещу COVID-19