Кометата "Борисов" премина близо до Земята
Кометата 2l/Borisov, дясната снимка е колаж, като Земята е използвана, за да се покаже мащабът на кометата спрямо нея
Източник: Pieter van Dokkum, Cheng-Han Hsieh, Shany Danieli, Gregory Laughlin

М еждузвездната комета "Борисов" прелетя покрай Земята, като вече се насочва към Слънцето, съобщава онлайн изданието CNET. Това даде възможност на учени и любители да проследят кометата в детайли, като тя е едва вторият обект в Слънчевата система, чийто произход е потвърден, че е извън нейните граници.

Възможно ли е да има черна дупка в Слънчевата система

Официалното име на кометата е 2I/Borisov. Тя беше открита от любителя Генади Борисов през август т.г. В последствие беше потвърдено, че произходът ѝ е извън Слънчевата система, както беше и при открития през 2017 г. астероид Oumuamua.

"Паркър" донесе изненадващи данни за Слънцето

Докато Oumuamua изненада учените с необичайната си форма и поведение, която провокира дори известни астрономи да повдигнат въпроса за интелигентен произход на обекта, то кометата 2I/Borisov е напълно обикновена. Анализите ѝ досега показват, че тя почти не се отличава от останалите комети в Слънчевата система.

Сега "Борисов" се насочва към Слънцето, което ще е голямото изпитание за кометата. Тя трябва да го заобиколи и да го използва като "катапулт", за да се ускори обратно към излизане от Слънчевата система. Заради интензивната си горещина и радиация обаче, Слънцето може да се окаже и краят на кометата и тя да се разпадне, когато го доближи. Това се случва с много комети и астероиди.

Радиотелескоп зад Луната ще изучава ранната Вселена

Междузвездната комета "Борисов" наближава Земята

Учените се надяват "Борисов" да оцелее, защото при връщането си ще премине още по-близо до Земята - на около 290 млн. км. от нея. Това ще им даде още по-добра възможност да я проучат в детайли и да видят как обиколката около Слънцето се е отразила на кометата. За съжаление, тя е твърде малка и не толкова ярка и не може да се наблюдава без телескоп с поне 30-см диаметър.

Откриха черна дупка, която "не трябва да съществува"

Кометите могат да пренасят живот между соларни системи

За още любопитни новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Volvo XC40 Recharge P8 AWD е с пробег над 400 км (WLTP) и мощност от 408 к.с.

Е-колите стават все по-популярни в Европа