Том Ханкс уреди "Яху" (yahoo.com) да стане първи дигитален дистрибутор на продуцирания от него анимационен футуристичен сериал "Електрик сити" (Electric City).
Поредицата, създадена по оригинален сценарий на Ханкс, е първият филм, който ще бъде разпространяван от интернет компания.
В 20 3-5 минутни епизода е представен един привидно спокоен град, някога в бъдещето, но повечето теми са вдъхновени от днешни разбирания за света, за устойчивото развитие, за потреблението на енергия, свободата на информацията и борбата с престъпността.
Качеството на епизодите, които траят общо 90 минути, е отлично за излъчване чрез уеб сайт.
"Яху" предвижда да включи допълнителни забавления паралелно с излъчването на филма - интерактивни карти и ежедневни игри. Сериалът ще е достъпен на английски, френски, испански и други езици.
Том Ханкс и неговата компания "Плейтон" (Playtone) са партньори с Reliance Entertainment. Авторът продуцент е предпочел рисуваната анимацията, след като първоначално е искал да използва обемни кукли.
"От самото начало на проекта намерението ни е епизодите да живеят и да дишат онлайн. Убедени сме, че "Яху" ще бъде перфектния дом за тях", казва Гари Тьоцман, съсобственик на "Плейтон".
Компанията е продуцент на изключително успешните минисериали "Братя по оръжие" (2001), "Джон Адамс" (2008) и "Пасифик", които спечелиха куп награди "Оскар", "Златен глобус" и "Еми".
За "Яху", "Електрик сити" е първият програмиран филм, а компанията има амбицията да прави такива онлайн излъчвания и на риалити шоута и да излъчва новини на живо.
"Утопия като "Електрик сити" е много подходяща за публиката, която предпочита посредничество чрез интернет", казва Ерин Макферсън, вицепрезидент и ръководител на програмирането на оригинални продукти в "Яху".
Разпространение чрез "Яху" дава възможност за изключителни интерактивни онлайн преживявания, за каквито мечтае почти всеки зрител на сериал.
"Яху" има над 700 милон потребители и в компанията не се съмняват, че мнозина от тях ще бъдат любопитни да навигират, за да научат повече за "Електрик сити", включително и в 3Д формат, да навлязат по-дълбоко в разказваните истории, да научат повече зад гласовете на героите, както и във всеки момент да могат да надникнат в "кухнята" на правенето на филма.
Мнения, реакции и коментари незабавно ще могат да се публикуват във "Фейсбук" и "Туитър".
Сред новите проекти на компанията е цифрова платформа специално за жени потребители, както и оригинална комедия.
"Има редица други възможности, които търсим и мисля, че сме готови да напредваме в този вид програми", каза Макферсън.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!