Хората управляват компаниите чрез обратната си връзка
Източник: Istock
2

И ма много теории и мнения какво може да направи една компания успешна. Един критерий обаче важи за всички – доволните клиенти. Постигането на баланс между това и достатъчното приходи за поддържане на бизнеса може да се окаже предизвикателство.

Обикновено първосигналният отговор на въпроса какво ще направи един клиент доволен е ниската цена. Това обаче реално не е точно така. Много проучвания показват, че голям брой хора са готови да платят повече, за да получат очакваното и обещаното качество. В маркетинга дори има и критерий, наречен „желание за плащане“ и различни начини да се изчисли.

И така, цената, макар и важен фактор, не е определящ за създаването на достатъчен на брой доволни потребители. Оказва се, че по-важни са цялостното преживяване и комуникацията с клиента и обратната връзка от него. Това е и начин за хората да управляват компаниите като споделят мнението си. Звучи невъзможно, но всъщност в историята не липсват примери.

Гласът на потребителя

През 2017 г. например притежател на автомобил Tesla предлага на Илон Мъск в Twitter да програмират колата да придвижва седалката назад и да повдига волана, когато е паркирана, за да се влиза и излиза по-лесно. Мъск отговаря в рамките на минути, че идеята е добра и ще бъде реализирана чрез софтуерен ъпдейт, разказва BrandWatch.

През 2018 г. Mozilla решава да развие бранда си с ново лого и икони за всичките си услуги. Компанията прави два отделни графични пакета и ги показва на потребителите си, които гласуват и избират единия от тях, който компанията използва и до днес. UserReport отбелязва, че така Mozilla не само се вслушва в гласа на потребителите, но и постига висок процент информираност и приемственост за новата си визия още от самото начало.

Amazon също се вслушва в препоръките на потребителите си. Компанията например решава да им даде възможност да кликват бутон, за да отбележат кое ревю на продукт от друг потребител им е било полезно. Своеобразното ревю на ревюто се оказва доста популярна функция и помага на хората по-бързо да открият коректни и релевантни отзиви.

Източник: Istock

Оценката на потребителя

Именно оценката на клиента е важна за всяка компания, за да може да подобри предложенията и процесите си. У нас също все повече фирми създават платформи за обратна връзка с клиентите си. А1 например създаде безплатна SMS анкета, чрез която потребителите могат да предоставят своята конструктивна обратна връзка за обслужването, продуктите и услугите на телекома.

Инициативата се казва „Твоята оценка“, като е безплатна за клиентите на оператора. Те могат да отговорят на два кратки въпроса чрез SMS от кратък номер 1461. Единият въпрос е само чрез оценка от 0 до 10, а другият позволява отговор в свободна форма за конкретната причина за оценката. В момента програмата обхваща именно връзката с клиентите – обслужването от консултантите по телефона и в магазините на телекома.

Компанията може да изпраща автоматично анкетата до потребителя до 30 минути след контакт със служител, но не по-често от два месеца, в зависимост от това дали потребителят вече е участвал през това време. Телекомът цели да събира достатъчно актуални отзиви, но и да не затрупва клиентите с твърде много допитвания. След това А1 преглежда получената обратна връзка и препоръки, като използва информацията за подобряване на услугите и продуктите на компанията, както и представянето на своите служители.

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

Коментари 2
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Опашки пред "Пирогов" от желаещи ваксиниа

Опашки за ваксини, спря работа "зеленият коридор" в "Св. Анна"

Теми в развитие Преди 7 часа

А от болница "Пирогов" съобщиха, че "зеленият коридор" там ще възобнови работата си утре в 13 ч.

Разследване: Разкрития за злоупотреби на бивш болничен шеф и настоящ депутат

Разследване: Разкрития за злоупотреби на бивш болничен шеф и настоящ депутат

България Преди 7 часа

Разследване на Васил Иванов за дейността на д-р Десислав Тасков

Богдан Кирилов

Богдан Кирилов: Няма хаос, а изключително добра организация

Теми в развитие Преди 9 часа

Какво коментира още директорът на Изпълнителната агенция по лекарствата – Богдан Кирилов

Плевнелиев

Плевнелиев: Радев не е постигнал почти нищо за българския народ

България Преди 9 часа

Какво още коментира Росен Плевнелиев

Гражданско сдружение ДЕН ще подкрепи ГЕРБ на парламентарните избори

Гражданско сдружение ДЕН ще подкрепи ГЕРБ на парламентарните избори

България Преди 10 часа

Това стана ясно след среща на Бойко Борисов и представители на сдружението

коронавирус

Чехия: Може да използваме "Спутник V" и без одобрението на ЕМА

Теми в развитие Преди 11 часа

Бабиш изтъкна, че ще е достатъчно руската ваксина да бъде одобрена от чешките здравни власти

<p>Какво е сватба без най-добрия приятел (СНИМКИ)</p>

Какво е сватба без най-добрия приятел (СНИМКИ)

Любопитно Преди 11 часа

Вижте кучетата сватбари, които ще разтопят сърцето ви

ГЕРБ

ГЕРБ утвърди водачите на депутатските си листи

България Преди 12 часа

Председателят на ГЕРБ Бойко Борисов ще води две листи

Орбан беше инжектиран с китайската ваксина

Орбан беше инжектиран с китайската ваксина

Теми в развитие Преди 13 часа

"Ваксиниран", пише Орбан в съобщението

Днес възстановиха „зелените коридори” за ваксиниране

Днес възстановиха „зелените коридори” за ваксиниране

Теми в развитие Преди 14 часа

Регионалните здравни инспекции вече са получили разпределените им дози ваксини срещу коронавируса

Строги правила, които Меган и Хари вече не трябва да спазват

Строги правила, които Меган и Хари вече не трябва да спазват

Любопитно Преди 15 часа

Играта Монополи е забранена за кралските особи

Борисов: Дойдат ли БСП и ДПС на власт, фондовете и програмите заминават

Борисов: Дойдат ли БСП и ДПС на власт, фондовете и програмите заминават

България Преди 16 часа

Духовниците се съгласиха с премиера, че решението да се ваксинираш е най-разумното

Руски учени: Не можем да спрем глобалното затопляне

Руски учени: Не можем да спрем глобалното затопляне

Свят Преди 16 часа

Климатичният модел показва, че най-голямото затопляне ще настъпи в Арктика

„Тайната история на българското знаме“ в „Темата на NOVA“ на 3 март

„Тайната история на българското знаме“ в „Темата на NOVA“ на 3 март

Любопитно Преди 17 часа

Благой Цицелков разказва за авторите на българското знаме, които остават непознати за историята

В Обзор решават днес да се отделят ли от Несебър

В Обзор решават днес да се отделят ли от Несебър

България Преди 18 часа

Гласуването се провежда при изключителни мерки за безопасност

Докараха нова голяма доставка с ваксини в България

Докараха нова голяма доставка с ваксини в България

Теми в развитие Преди 18 часа

Когато има насищане, ще се възстановят и зелените коридори