Хората управляват компаниите чрез обратната си връзка
Източник: Istock

И ма много теории и мнения какво може да направи една компания успешна. Един критерий обаче важи за всички – доволните клиенти. Постигането на баланс между това и достатъчното приходи за поддържане на бизнеса може да се окаже предизвикателство.

Обикновено първосигналният отговор на въпроса какво ще направи един клиент доволен е ниската цена. Това обаче реално не е точно така. Много проучвания показват, че голям брой хора са готови да платят повече, за да получат очакваното и обещаното качество. В маркетинга дори има и критерий, наречен „желание за плащане“ и различни начини да се изчисли.

И така, цената, макар и важен фактор, не е определящ за създаването на достатъчен на брой доволни потребители. Оказва се, че по-важни са цялостното преживяване и комуникацията с клиента и обратната връзка от него. Това е и начин за хората да управляват компаниите като споделят мнението си. Звучи невъзможно, но всъщност в историята не липсват примери.

Гласът на потребителя

През 2017 г. например притежател на автомобил Tesla предлага на Илон Мъск в Twitter да програмират колата да придвижва седалката назад и да повдига волана, когато е паркирана, за да се влиза и излиза по-лесно. Мъск отговаря в рамките на минути, че идеята е добра и ще бъде реализирана чрез софтуерен ъпдейт, разказва BrandWatch.

През 2018 г. Mozilla решава да развие бранда си с ново лого и икони за всичките си услуги. Компанията прави два отделни графични пакета и ги показва на потребителите си, които гласуват и избират единия от тях, който компанията използва и до днес. UserReport отбелязва, че така Mozilla не само се вслушва в гласа на потребителите, но и постига висок процент информираност и приемственост за новата си визия още от самото начало.

Amazon също се вслушва в препоръките на потребителите си. Компанията например решава да им даде възможност да кликват бутон, за да отбележат кое ревю на продукт от друг потребител им е било полезно. Своеобразното ревю на ревюто се оказва доста популярна функция и помага на хората по-бързо да открият коректни и релевантни отзиви.

Източник: Istock

Оценката на потребителя

Именно оценката на клиента е важна за всяка компания, за да може да подобри предложенията и процесите си. У нас също все повече фирми създават платформи за обратна връзка с клиентите си. А1 например създаде безплатна SMS анкета, чрез която потребителите могат да предоставят своята конструктивна обратна връзка за обслужването, продуктите и услугите на телекома.

Инициативата се казва „Твоята оценка“, като е безплатна за клиентите на оператора. Те могат да отговорят на два кратки въпроса чрез SMS от кратък номер 1461. Единият въпрос е само чрез оценка от 0 до 10, а другият позволява отговор в свободна форма за конкретната причина за оценката. В момента програмата обхваща именно връзката с клиентите – обслужването от консултантите по телефона и в магазините на телекома.

Компанията може да изпраща автоматично анкетата до потребителя до 30 минути след контакт със служител, но не по-често от два месеца, в зависимост от това дали потребителят вече е участвал през това време. Телекомът цели да събира достатъчно актуални отзиви, но и да не затрупва клиентите с твърде много допитвания. След това А1 преглежда получената обратна връзка и препоръки, като използва информацията за подобряване на услугите и продуктите на компанията, както и представянето на своите служители.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
СЗО предупреди за появата на смъртоносен вирус в Етиопия

СЗО предупреди за появата на смъртоносен вирус в Етиопия

Свят Преди 3 часа

Вирусната хеморагична треска "Марбург" е един от най-опасните известни патогени, причиняващ заболяване, което често е смъртоносно

Путин и Нетаняху обсъдиха ситуацията в Близкия изток

Путин и Нетаняху обсъдиха ситуацията в Близкия изток

Свят Преди 4 часа

Споразумението за прекратяване на огъня в Газа влезе в сила на 10 октомври

Путин разговаря по телефона с беларуския си колега

Путин разговаря по телефона с беларуския си колега

Свят Преди 5 часа

Двамата лидери обмениха мнения по редица практически въпроси на двустранното сътрудничество

Учени изтъкаха миниатюрен полимер, способен да тегли кола

Учени изтъкаха миниатюрен полимер, способен да тегли кола

Технологии Преди 6 часа

Учените от Университета на Чжъцзян са преплели гъвкави и твърди полимерни вериги на молекулярно ниво

Украйна порази руска рафинерия,  радарната станция и военен влак

Украйна порази руска рафинерия, радарната станция и военен влак

Свят Преди 6 часа

Рафинерията произвежда бензин А-92/95/98/100, дизел, реактивно гориво, втечнени газове и други нефтопродукти

Бурята „Клаудия“ взе три жертви в Португалия

Бурята „Клаудия“ взе три жертви в Португалия

Свят Преди 6 часа

Наводнения парализираха Великобритания

<p>Какви са плановете за бъдещето на &quot;Лукойл&quot; в Румъния? (ОБЗОР)</p>

Какви са плановете за бъдещето на рафинерията на "Лукойл" в Румъния?

Свят Преди 7 часа

Министърът на енергетиката Богдан Иван заяви, че увеличенията на цените на горивата в Румъния не са оправдани

<p>Кой е фаворитът за следващ върховен комисар на ООН за бежанците?</p>

Шимон Холовня е фаворитът за следващ върховен комисар на ООН за бежанците

Свят Преди 7 часа

Според неотдавнашна оценка на самия Холовня неговите шансове са се подобрили значително, тъй като още страни са обещали подкрепата си за него

Украинските сили са се изтеглили от Нововасилевка в Запорожка област

Украинските сили са се изтеглили от Нововасилевка в Запорожка област

Свят Преди 7 часа

Говорителят на украинската Национална гвардия Руслан Музичук заяви, че най-трудната ситуация на фронта остава в сектора на Покровск

Запорожка АЕЦ: Ситуацията е стабилна след инцидент с електропровод

Запорожка АЕЦ: Ситуацията е стабилна след инцидент с електропровод

Свят Преди 8 часа

Това каза представител на назначеното от Москва ръководство на централата

<p>Сблъсъци на COP30 - активисти щурмуваха конференцията&nbsp;</p>

Сблъсъци на COP30 в Белем - активисти щурмуваха конференцията

Свят Преди 8 часа

С "Шествието за климата" демонстрантите се борят за климатична справедливост и защита на земите на коренното население

Зрителите избират победителя в Big Brother тази вечер

Зрителите избират победителя в Big Brother тази вечер

Любопитно Преди 8 часа

Валентин, Давид, Стоянов и Сияна се борят за голямата награда от 100 000 лв.

Колумбия купува изтребители "Грипен" заради заплахи

Колумбия купува изтребители "Грипен" заради заплахи

Свят Преди 8 часа

Договорът, който е предмет на постигнато принципно споразумение през април със СААБ, е за 17 самолета, уточни президентът Густаво Петро

Тежка катастрофа блокира прохода "Шипка", пострада мотоциклетист

Тежка катастрофа блокира прохода "Шипка", пострада мотоциклетист

България Преди 9 часа

Мотоциклетистът е откаран в болница

<p>Желязков: Това е възможният бюджет</p>

Росен Желязков: Това е възможният бюджет

България Преди 9 часа

Премиерът защити и избора на Румен Спецов за особен управител на дружествата на "Лукойл"

Иран задържа танкер с незаконна пратка в Ормузкия проток

Иран задържа танкер с незаконна пратка в Ормузкия проток

Свят Преди 9 часа

ИРНА публикува изявление на КГИР, в което се посочва, че танкерът е бил отведен в ирански териториални води