Американски стартъп изпревари Tesla с първия електрически пикап
Източник: netinfo
7

А мериканският стартъп Rivian Automotive, ръководен от бивши кадри на McLaren и Harley-Davidson, представи първия си модел – електрически пикап R1T. Всъдеходът, чието серийно производство ще започне през 2020 г., ще се предлага на цена от $61 500. Предвид популярността на пикапите зад Океана, R1T има много сериозен потенциал, тъй като предлага много сериозна мощност и голям пробег на цена, която не е толкова висока.

На габарити Rivian R1T превъзхожда Mercedes-Benz X-Class: електрическият пикап е със 135 мм по-дълъг и с 95 мм по-широк, като междуосието му е със 75 мм по-късо от на X-Class (3075 срещу 3150 мм). С просвет от 360 мм и дълбочина на газене от 1 метър, Rivian R1T обещава сериозни офроуд качества. Гарант за това са и ъглите на заход и отход от съответно 34 и 30 градуса.

Уникална особеност на пикапа Rivian е багажникът с обем 350 литра, разположен между кабината и товарния леген. Още един багажник е отворен на мястото, където обикновено се позиционира двигателят – под предния капак. Обемът му е 330 литра. Товароподемността на модела е 800 кг, като може да тегли прикачен товар с тегло до 3500 кг.

И сега да обърнем внимание на най-важните параметри за един електромобил. Задвижването му се осигурява от четири електромотора, чиято сумарна мощност възлиза на впечатляващите 760 к.с. и 1120 Нм въртящ момент в най-мощната си версия (по 147 kW на колело). Последното уточнение е абсолютно наложително, тъй като Rivian R1T ще се предлага в три версии: с мощност 300 kW (560 Нм), 562 kW и 522 kW. Любопитното е, че версията с най-висока мощност няма да се захранва от най-мощната батерия. И те са три, като капацитетът им е съответно 103, 135 и 180 kWh. С тези параметри пикапът ще ускорява от 0 до 96 км/ч за съответно 4,9, 3 и 3,2 секунди, а максималната скорост на трите версии ще е 160 км/ч. Далеч по-важен е фактът, че най-голямата литиево-йонна батерия ще предлага пробег до 640 км, докато най-малката – около 400 км.

За да бъде добре защитен блокът литиево-йонни батерии, подът на пикапа е подсилен с кевлар и карбон. R1T разчита на адаптивно пневматично окачване.

Производството на модела ще се извършва в бившия завод на Mitsubishi Motors в Нормал, Илинойс. Миналата година той бе закупен за 16 млн. долара. Потенциалът на самия завод е сериозен – 350 000 коли годишно, но плановете на Rivian са доста скромни: по 50-60 000 пикапа годишно към 2025 г.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

И Honda започва упражнения на тема електромобили

Германски съд нареди на VW да върне 30 000 евро на собственик на Golf TDI

Бестселерът на Range Rover заприлича на батко си Velar

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

7 коментара
 
<p>5 <strong>мита за ваксините</strong> срещу грип</p>
Ексклузивно

5 мита за ваксините срещу грип

Преди 2 часа
<p>Макрон рискува всичко за Путин&nbsp;</p>
Ексклузивно

Макрон рискува всичко за Путин 

Преди 4 часа
Ново земетресение до Албания
Ексклузивно

Ново земетресение до Албания

Преди 5 часа
Домусчиев ще настоява за ВАР
Ексклузивно

Домусчиев ще настоява за ВАР

Преди 9 часа
Проверки за студентския празник днес
Ексклузивно

Проверки за студентския празник днес

Преди 9 часа
<p>Серия земетресения на Балканите</p>
Ексклузивно

Серия земетресения на Балканите

Преди 1 ден
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини