VW е готов да произведе 50 млн. електромобила
Източник: netinfo
6

П рез последните години, в които „Дизелгейт” преследва компанията като сянка, Volkswagen не спира да говори за електрификация и да обещава, но за момента още не сме видели нищо от нея.

Сега идва поредното гръмко изявление на изпълнителния директор Херберт Диес, който заявява пред Automotive News, че неговата компания има възможността (и намерението) да произведе 50 млн. електромобила, които ще са с „много по-ниска цена” от Tesla. От Волфсбург вече заявиха, че са подписали договори на стойност $48 млрд. за доставка на батерии през следващите години. Тези договори са с CATL в Китай, LG Chem и Samsung SDI в Южна Корея.

По-рано компанията бе заявила готовност да произведе 150 000 електромобила през 2020 г., а до 2022 г. годишният капацитет да скочи до 550 000 бройки. Същата година концернът трябва да има в портфолиото си общо 27 електрически модела на всичките си марки.

VW ще продава електрически конкурент на Tesla за под 20 000 евро

Volkswagen строи завод за 300 000 електромобила

Според Диес „електромобилът става по-добър автомобил, тъй като е много по-забавен за управление – по-просторен е, чист е, изисква по-малко разходи за поддръжка. Той е чиста забава.” Но не и ако въртиш по 30 000 – 50 000 км годишно. Затова компанията ще продължи да инвестира в бензиновите, дори в дизеловите двигатели, тъй като все още светът е далеч от изграждане на добра инфраструктура за зареждане на електромобилите. Но Диес държи на това, че електромобилите вече представляват по-добрата алтернатива от конвенционалните автомобил, тъй като са „по-просторни и по-динамични”.

В същото време германското правителство обяви, че ще похарчи 1 млрд. евро, за да подпомогне консорциум за производство на автомобилни батерии. Целта на това е да се намали зависимостта на Германия от доставките на батерии от Азия.

Смята се, че германските лидери водят преговори с няколко производителя за изграждането на голям завод за производство на батерии, като в разговорите участват VARTA Microbattery, Ford-Werke GmhB и химическият гигант BASF.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Китайският автомобилен пазар се пренасити

Karsan Jest Electric е турски електрически автобус за града

Автономните коли на Google тръгват през декември

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

6 коментара
 
<p><strong>&quot;Токио 1940 г.&quot;:</strong> Олимпиадата, която не се проведе никога</p>
Ексклузивно

"Токио 1940 г.": Олимпиадата, която не се...

Преди 23 минути
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини