Тестваме Sportage, бестселърът на Kia в Европа и България
Източник: CarMarket.bg

В ластта е опияняваща, виждаме го ежедневно от телевизионния екран и социалните канали. Но аз говоря за властта в С-SUV сегмента, която дълги години се дължеше от Nissan Qashqai. От началото на десетилетието, след като през 2021 г. дебютира петото поколение на Sportage, имаме смяна на лидерството. Именно Sportage е моделът, който най-добре въплъщава трансформацията на Kia през последните няколко десетилетия; от здрав, но концептуално изостанал 4×4 автомобил, който беше приемлива алтернатива само заради цената си, до положение, в което днес той е в центъра на пазара на семейни автомобили.

За това говорят продадените над 7 млн. автомобила в 32-годишната история на модела, който е един от лидерите по продажби в Европа и лидер в България. За това, освен всичко друго, помогна нетрадиционният и дързък дизайн, който бе въведен преди четири години. Поляризиращият му облик му спечели много повече последователи, отколкото критици. И да, макар той да не се харесва (спомняте си какво направи Nissan Juke с философията „love it or hate it”) на всички, привлече клиентите, които искаха да изпъкнат и да се различават от всички.

Източник: CarMarket.bg

Формулата се оказа повече от успешна, затова, от една страна, новият фейслифт на Sportage повдигна логичен въпрос: защо променяш нещо, което работи? От друга страна обаче, дръзките дизайнерски подход на Kia се оказа успешен през 2021 г., защо да не проработи и днес. И така стигаме до актуалния Sportage, който отново залага на дръзки промени в дизайна.

Петер Шрайер използва Sportage и EV6, за да започне да разгръща дизайнерската си философия „Opposites United”, чието име говори красноречиво за това, че някои крайности в стилистичните похвати накрая си пасват. Прекалено „бъбривият” дизайн не е по моя вкус, но пък очевидно клиентите харесват това. И сега Sportage им дава още по същата рецепта.

Източник: CarMarket.bg

Промените отпред са се фокусирали върху новия светлинен подпис и новия блок на основните светлини, които кардинално променят цялостното излъчване на автомобила. В решетката няма промени, но бронята е нова, както и конфигурирането на светлините за мъгла.

Всеки фейслифт носи със себе си нови дизайни на джантите(размери 17 до 19 цола), има ги и тук. Отзад промените са по-малко. Първата е в С-колоната, която видимо е станала по-дебела. Самите контури на стоповете не са променяни, но пък светлинната графика е видоизменена. Нова е и задната броня.

Източник: CarMarket.bg

Промени има и в интериора, дори повече от очакваното, като веднага на очи се набива новата конфигурация на арматурното табло със скритите вентилационни отвори. Двата 12,3-инчови извити панорамни екрана са си тук, но сега цялостното оформление изглежда по-изчистено и придава по-голяма широчина на кокпита. Иначе за модела се предлага нов 10-инчов head-up дисплей (HUD), като нов е и двуспицовият волан. Има също нови тапицерии за седалките, а за ниво GT-Line се предлага черно-бял вариант на интериора с тапицерии и облицовки от синтетична кожа и велур, какъвто е и салонът на модела, който тествах аз.

Твърдата пластмаса е това, което ме напряга в цялата тази обстановка. Напряга ме и фактът, че няма бутон за бързо изключване на най-дразнещите ме системи в автомобила. Да, може да изведеш бутон за бърз достъп на волана, но пак ти трябва да избереш системите и после да ги изключиш, докато при не малко конкуренти това се случва с две натискания на един и същ бутон.

Източник: CarMarket.bg

За щастие Kia запазва и доста физически бутони, като тези на тунела между предните седалки, с които се контролират подгревът и обдухването им, както и още няколко под въртящия се регулатор на трансмисията. Контролният панел под централния дисплей е сензорен, но там са извадени най-често ползваните функции в автомобила, тези на климатика, и боравенето с тях е лесно и интуитивно.

Мястото в областта на коленете на задния ред седалки и достатъчно за сина ми, висок 1,90 м. Багажникът също е с доста добри параметри - до 587 литра обем (в зависимост от задвижването предвид големината на батериите – макар и най-добрите в класа.

Източник: CarMarket.bg

В областта на задвижването промените са доста по-малко, но тук е пребогато като предложения, затова и не е било нужна сериозна намеса. Такава все пак е имало, като има актуализация на 6-степенната автоматична трансмисия и електромоторите при хибридните версии са малко по-мощни. За пръв път PHEV се предлага и с предно, както и със задвижване на всички колела. Но нека започна по ред на нещата, защото опциите са доста.

На първо място ще отбележа, че двигателят с вътрешно горене е само един, четирицилиндров е с обем 1,6 литра. Той се предлага в чиста форма, 150 к.с., на предно, с „ръчка“ и „автомат“. Следва версията му със 180 к.с., 7-степенна автоматична трансмисия (хибридните и плъг-ин хибридните версии са с 6-степенна кутия) и задвижване на четирите колела, какъвто е и тестовият модел.

Alfa Romeo Tonale: Малко промени, голяма разлика (тест драйв)

Toyota Corolla Cross: практичен и икономичен (ВИДЕО РЕВЮ)

Минавам към любопитната част, тъй като Sportage идва и с мека хибридна система, но, забележете, тя е дизелова. Отново имаме ръчна и автоматична кутии, само предно и 130 к.с.

На върха в гамата са версиите самозареждащ се хибрид на 2WD и 4WD и 239 к.с. Плъг-ин хибридът също е на предно и 4х4, като мощността е 288 к.с. Тук батерията е с обем 13,8 kWh, а възможният пробег на ток едва до 64 км, което отстъпва доста на конкурентите.

Източник: CarMarket.bg

На пътя Kia Sportage е фокусирана върху комфорта. Не предлага нещо забележително в завои, но е добре балансирана. Воланът е мек, но това го прави едновременно гъвкав в глада и спокоен за магистрала. Не съм очаквал друго, защото няма резон от един семеен автомобил да забавен в завоите.

Като параметри ускорението до 100 км/ч отнема почти 10 секунди, което ми се струва доста за 180 к.с. Средният разход е малко под 8 л/100 км, като тук постигнах почти идентичен параметър. Да, по-спокойно шофиране, защото имаше доста голям трафик, но, отново, тази кола не е предназначена за динамично спортно поведение, така че, дори без хибридизация, Sportage се справя доста добре, разреждайки посещенията на бензиностанцията.

Източник: CarMarket.bg

Това ще е още по-рядко, ако се спрете на самозареждащия се хибрид, който аз лично смятам за по-добрия вариант, макар да не съм го карал. Имаш повече мощност, по-добро ускорение (с 2 сек) и като среден разход корейците дават 5,0/5,2 л/100 км за версията 2WD и 4WD.

Да отбележа, че моделът може да бъде поръчан и с ECS адаптивно окачване, което саморегулира твърдостта си спрямо различни фактори. Моят автомобил не разполагаше с подобна екстра, която изглежда и като нелогична предвид това, че самият модел е комфортно ориентиран, а не спортно. Все пак моделът има бутон за заключване на 4х4 задвижването, тъй като по принцип системата е on demand, т.е. в повечето от сценариите задвижващи са предните колела. Но ако отидете на планина, бихте могли да използвате бутона, за да нямате проблем с изкачване на заснежен наклон, например.

Екзотика, но не от Китай: тестваме наследника на SsangYong

VW Tayron запълва голяма празнина (ВИДЕО РЕВЮ)

Накрая и цените. Най-ниската цена за Kia Sportage е 59 960 лв., докато моят тестови модел стартира от 68 960 лв., докато изпълнение GT-Line, което карах аз, струва 89 650 лв. с ДДС, което не е никак малко. Конкурентите тук са над 30. Аз мога да маркирам Citroen C5 Aircross, който е най-новото предложение на пазара и от дизайнерска гледна точка е наистина много впечатляващ. Стартовата цена на френския модел с 48-волтова хибридна система (145 к.с.) е 61 627 лв. с ДДС, а това е доста добро финансово предложение.

Източник: CarMarket.bg

Технически характеристики

Kia Sportage 1,6T HPE 4WD

Размери

Дължина, мм: 4515

Широчина, мм: 1865

Височина, мм: 1650

Междуосие, мм: 2680

Тегло, кг: около 1652

Двигател

Тип: 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1598

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 180 при 6000

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 265 при 1500-4500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 204

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,8

Среден разход, л/100 км: 7,9

Вредни емисии СО2, г/км: 180

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 68 980

Още верюта на най-новото на българския автомобилен пазар четете на CarMarket.bg

- Скъпа, имам две новини - лоша и хубава. - Казвай! - Реших да те напусна! - А сега кажи лошата!
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>Решаваща седмица за дипломатическите усилия за постигане на мир в Украйна&nbsp;</p>

Кая Калас: Ясно е, че Русия не иска мир, трябва да подготвим Украйна

Свят Преди 15 минути

По нейните думи тази седмица може да бъде решаваща за дипломатическите усилия за постигане на мир в Украйна

14-годишен печели награда за оригами, издържащо 10 000 пъти теглото си

14-годишен печели награда за оригами, издържащо 10 000 пъти теглото си

Любопитно Преди 22 минути

Тийнейджърът от Ню Йорк спечели 25 000 долара за изследователски проект

Президентът на Венецуела Николас Мадуро

Венецуела: Тръмп отправя колониална заплаха и агресия

Свят Преди 30 минути

Вашингтон предлага награда от 50 милиона долара за информация, водеща до ареста на Мадуро

Важна информация за винетките в евро

Важна информация за винетките в евро

Пари Преди 31 минути

Онлайн плащанията ще се обработват изцяло в новата валута

Психолог: 5 знака, че излизате с нарцисист

Психолог: 5 знака, че излизате с нарцисист

Любопитно Преди 35 минути

Терминът „нарцисист“ нашумя изключително много, но как всъщност се държи такъв човек във връзка?

<p>Най-лесният начин да свържете Android с Windows</p>

Как да синхронизираме Android и Windows устройства

Технологии Преди 36 минути

Двете платформи могат да работят в една екосистема

Франция се готви за обща стачка срещу проектобюджета за 2026 г.

Франция се готви за обща стачка срещу проектобюджета за 2026 г.

Свят Преди 40 минути

Синдикатите смятат, че разпоредбите не са благоприятни за служителите в обществените институции и компании

Имен ден празнуват всички, които носят името Наум

Имен ден празнуват всички, които носят името Наум

Любопитно Преди 55 минути

"Ето по планините са стъпките на благовестника, който възвестява мир!"

Нова непреодолима бариера разделя Газа на две части?

Нова непреодолима бариера разделя Газа на две части?

Свят Преди 57 минути

Изпълнението на американския мирен план за Газа е в застой

Протест в столицата на Грузия, Тбилиси

Химическо оръжие от Първата световна война, използваха срещу протестиращи в Грузия

Свят Преди 1 час

„Можеше да се усети как (водата) гори“, разказва един от протестиращите за водното оръдие, насочено към него и други по улиците на столицата Тбилиси

<p>Виждали ли сте го? Издирват 25-годишен мъж от Казанлък (СНИМКА)</p>

Виждали ли сте го? Издирват 25-годишен мъж от Казанлък

България Преди 1 час

Близките отправят апел към обществеността за съдействие

Макрон посреща Зеленски в Париж

Макрон посреща Зеленски в Париж

Свят Преди 1 час

Срещата ще последва преговорите между украинската и американската делегации във Флорида.

Хеликоптер се разби в Полша, двама са загинали

Хеликоптер се разби в Полша, двама са загинали

Свят Преди 2 часа

Инцидентър е станал близо до град Малава